2018. augusztus 12. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: A világvége-biztos Mercedes Unimog

A legendás Unimog alapvetően egy katonai és békefenntartó célokra épített tehergépkocsi, azonban a mostani békés időkben gyakran alakítják mozgó házzá is ezeket a méretes jószágokat. Az alábbi példányt egy ausztrál cég alakította igazán otthonossá.

Míg régebben békefenntartó célokból használták, mostanában inkább erdészeti, közút takarítási és egyéb közfeladatókra szokták befogni a Mercedes méltán híres Unimog modelljeit, amelyek mindenféle terepen és útviszonyok között elboldogulnak.

A terepjáró tehergépkocsi platformja persze lehetővé teszi, hogy különböző cégek a legkülönfélébb célokra tegyék alkalmassá, így nem ritka a civil életben való alkalmazás, melyre jó példa az alábbi, ausztrál EarthCruiser nevű cég átalakítása, melyben egy U 430-ast készítettek fel a vad túrák túlélésére.

Az EarthCruiser Explorer XPR440 kapott egy bivalyerős első lökhárítót temérdek extra világítással és egy akár 9 tonnát is megmozgató csörlővel, míg az alvázra egy felfelé bővíthető, a vezetőfülkével is összekötött kabint szereltek tucatnyi hasznos rekesszel (barbecue sütővel) és tárolóval, illetve egy előtetővel. Hátulra jutott hely a pótkeréknek, valamint egy motornak is. A tetőn napelemek gyűjtik az éjszakázáshoz szükséges energiát.

Míg kívülről vadul néz ki, belül maga a nyugalom a terepjáró otthon, ugyanis puha anyagok és bőr került a legtöbb helyre, míg klíma, zuhanyzó, toalett, fagyasztós hűtő, mosogató, mikrohullámú sütő és még mosógép is található a kabinban.

A hosszabb erdei kikapcsolódáshoz 860 literes víz- és 800 literes üzemanyagtartály szolgáltatja a kraftot. Utóbbi a cég állítása alapján 3500 km-es hatótávot tesz lehetővé, így szerény kalkulációink szerint 22,8 literes átlagfogyasztással érdemes számolni, ami egy ekkora monstrumnál nem is durva érték.

A navigáció alaptartozék, azonban igény esetén lehetőség van felvértezni a járművet öt darab kamerával, melyek akár 45 napon keresztül képesek rögzíteni az eseményeket, hogy aztán megoszthassuk mindezt a világgal. Az egyik legjobb tulajdonság azonban a vezetőfülkében található, ahol mindössze 30 másodperc alatt tudjuk az egyik széléből a másikba tolni a kormányt és a pedálsort, így nem csak Ausztráliába, de akár Kínába is készülhetünk ugyanazzal az autóval – bár ez aligha számít, ha az erdei utakon csatangolunk ezzel a mindenes otthonnal.