2018. augusztus 13. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

Megújult a Honda HR-V

A Honda lerántotta a leplet a megújult, kifinomultabb kompakt szabadidőautójáról, a 2019-es HR-V-ről. A modell erényei közé sorolható a még vonzóbb megjelenés, az otthonosabb belső tér és a megannyi technikai újítás. Októberben érkezik.

Meghatározó formai elem a „Solid Wing Face”, a szárnyat formáló hűtőmaszk, mely elegáns megjelenést ad az autónak. Fontos változás, hogy a hűtőrács feletti – korábban fekete és króm – színkombinációt magasfényű feketére cserélték. Az első lökhárítók magasabb légbeömlő hatású elemeiben kaptak helyet a kör alakú ködfényszórók, míg a vetítőlencsés, LED nappali menetfénnyel kiegészített lámpatestek az alapfelszereltség részévé váltak.

A hűtőmaszk új, fekete króm betétje köszön vissza a hátsó lökhárítón is, amivel remekül harmonizálnak a sötétített hátsó lámpák. A magasabb felszereltségű (Executive) modellek könnyen felismerhetők a 17”-os könnyűfém felnikről, valamint az egyedi króm kipufogóvégről. Az esztétikai hatást növelik az első és a hátsó lámpák enyhén sötétített burái.

Nyolc különböző színből választhatnak a leendő HR-V tulajdonosok, ezek között immáron megtalálható a sötét metálkék „Midnight Blue Beam” is. Ezen túlmenően a modell elérhető gyöngyházfehér (Platinum White) és -fekete (Crystal Black) árnyalatban, metálfényű fekete (Ruse Black), szürke (Modern Steel), világoskék (Brilliant Sporty Blue), valamint piros (Milano Red), és ezüst (Lunar Silver) színekben.

Nem változott viszont a HR-V belső terének variálhatósága, amely a Honda innovatív varázsülés rendszerének köszönhetően ugyanolyan rugalmas és sokoldalú, mint korábban. Viszont az új, átdolgozott deréktámasz és háttámla révén az ülések összességében jobb tartást biztosítanak, ami különösen a vállrésznél feltűnő. Az alapkivitel üléshuzata kiváló minőségű szövet, a legmagasabb felszereltségű modellek esetén pedig szövet-bőrkárpitozású, ami vonzóbb megjelenésű dupla varrással készül.

Már a kezdetektől elérhető a 2019-es HR-V-hez az erőteljes és hatékony 1,5-ös, benzines i-VTEC erőforrás, melynek csúcsteljesítménye 130 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 155 Nm 4600-as percenkénti főtengely-fordulatnál. Hatfokozatú manuális váltóval a nulla-százas gyorsulás 10,7 másodpercig tart, míg az extraként rendelhető CVT-erőátvitellel ez 11,2 másodpercet vesz igénybe.

Szintén újdonság, hogy immáron aktív zajszűrő rendszer is elérhető a 2019-es HR-V-hez. Ez utóbbi lényege, hogy két mikrofonnal érzékeli az utastérben fellépő, alacsony frekvenciájú rezgéseket, majd ezeket az autó hangszórói által sugárzott, precízen időzített, „ellentétes hanghullámokkal” semlegesíti.

Már el is készültek az első, 1,5-ös i-VTEC erőforrással felszerelt, 2019-es HR-V-k, melyek októberben érkeznek a márkakereskedésekbe. Nem kell sokat várni a sportosabb vezetési élményre vágyó sofőröknek sem, hiszen az 1,5 literes, benzines VTEC TURBO és az 1,6 literes i-DTEC 2019 tavaszától elérhető.