2018. szeptember 12. 13:30   |   Autoblog
címkék:  

Új technológiák és motorok a Ford egyterűiben

A Ford továbbfejlesztette az S-MAX és Galaxy modelleket, amelyek ezentúl még kedvezőbb fogyasztást, élvezetesebb teljesítményt és kifinomultabb működést kínálnak az európai vásárlók számára. A kínálatban most először megjelenik a Ford új 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja, és extraként nyolcfokozatú automata sebességváltó is rendelhető.

Az autó új technológiái között megtalálható a nyolcfokozatú automatához rendelhető, az araszoló városi forgalomban is használható, Stop & Go funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika, a holttérfigyelő, valamint a kilátást javító új Ford ClearView ablaktörlő rendszer is. De immár az alapfelszereltség része többek között az adaptív fényszórórendszer vakításmentes távfény funkcióval, valamint a merőleges parkolás funkcióval kiegészített aktív parkolóasszisztens.

A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével az S-MAX és a Galaxy vezetője egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt vagy a klímaberendezést. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható, és a berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel.

A Ford S-MAX és a Galaxy vásárlói ezentúl 150 és 190 lóerős változatban, sőt 240 lóerős Bi-turbo kivitelben is megrendelhetik a 2,0 literes EcoBlue dízelmotort. Az új, a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak is megfelelő motorváltozatok ősz végére érkeznek meg a magyar márkakereskedésekbe. Az erőforrások pedig most nyolcfokozatú automataváltóval is párosíthatók. Az extrák listáján az intelligens összkerékhajtás is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását a négy kerék között.

 A Ford S-MAX és Galaxy mind a vezető, mind pedig az utasok számára magasabb szintű kényelmet nyújt, amit a fejlett technológiák egész sora biztosít. A nyolcfokozatú automata sebességváltóhoz ACC rendszer társítható, aminek segítségével az S-MAX és a Galaxy kényelmes és biztonságos követési távolságot tart az előtte haladó járműtől. A rendszer Stop & Go funkciója az araszoló nagyvárosi forgalomban szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.

Mindkét modellben fejlettebb lett a holttérfigyelő technológia is, ami immár hamarabb figyelmezteti a vezetőt a holttérbe belépő járművekre; akár már 18 méteres távolságból is képes észlelni a másik járművet. Igazi újdonságnak számít a Ford ClearView ablaktörlő rendszer, ami az ablaktörlő lapátok karjaiba épített, nagy nyomású, több fúvókás mosóberendezés segítségével alaposabban tisztítja a szélvédőt, javítva ezzel a kilátást, és hatékonyabban használva fel az ablakmosó folyadékot.

A vezetők ezentúl a járműinformációkat is könnyebben olvashatják le az alapáron kínált 4 colos, színes LCD-kijelzőről, ami a műszeregységben kapott helyet. Az autóhoz egy kifinomult, 10 colos, személyre szabható digitális műszer-kijelző is rendelhető, amelyen animációként jelenik meg a sebességmérő és a fordulatszámmérő. A karosszériaszínek listáján új tétel a Chrome Blue és a Diffuse Silver árnyalat, és az S-MAX ST-Line modellek féknyergei sportos, vörös fényezést kapnak.