2019. február 13. 17:00   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes roadsterek királya

A járművek életciklusa manapság egyre inkább rövidül, vannak azonban kivételek, mint például a Mercedes-Benz klasszikus roadstere, az SL. Az SL legfrissebb generációja 2013 óta van piacon, ám ettől még a szépsége és az eleganciája nem kopott meg. Az SL 63 változat mindezt még egy jó adag sportossággal is megfejeli. A G-Power egy ilyet gurított a műhelyébe és 800 lóerőt hozott ki belőle.

A Mercedes-AMG SL 63 5,5 literes V8-as erőműve 585 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre, amelyet a turbós motorok német szakértője több mint 800 lóerősre hizlalt fel. Szoftveres és hardveres optimalizálást is végeztek rajta. A motorra új vezérlőelektronikát csatlakoztattak, kiiktatták a sebességlimitert, majd kicserélték a leömlőket, a katalizátorokat, s a teljes kipufogórendszert.

A turbófeltöltőket is módosították; nagyobb turbina- és sűrítőkerekekkel, CNC géppel mart házzal és átalakított turbinalapátokkal látták el őket. Az intézkedések nyomán csökkent a kipufogógázok ellennyomása és hőmérséklete, az áramlás pedig gyorsabb lett. A padon mérve 810 lóerős SL 63-nak így elegendő 3,5 másodperc a százas tempó eléréséhez, a csúcssebessége pedig elképesztő 340 km/órára emelkedett!

Kívülről egyébként nem látszik rajta, hogy mekkora erő feszíti, mindössze a kerekeit cserélték ki a G-Power saját, kovácsolt Hurricane RR szettjére. A 21 colos felnik repülő alumíniumból készültek, így rendkívül könnyűek és merevek. Elöl 265/30, hátul 295/30 méretű köpenyeket viselnek.