2019. március 31. 19:28   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Megizmosította az összes BMW X5-öst a G-Power

Például 475 lóerőt hozott ki a 3.0 literes, négyturbós M50d X5-ösből a német tuner. A gázolajos sport-SUV így már 115 Nm-rel több nyomatékot termel, mint a gyári X5 M. A motorvezérlő átprogramozása azonban bármely motorral szerelt bajor terepeshez elérhető.

A BMW X5 M50d modellje az egyik legerősebb, dízelmotorral szerelt négykerekű a piacon. 3.0 literes sorhatos gázolajos erőforrása négy turbófeltöltő segítségével ugyanis 400 lóerőt (294 kW) és 760 Nm csúcsnyomatékot képes előállítani, ami 5,2 másodperces százas sprintidőt és 250 km/órás végsebességet garantál.

Persze akadhatnak helyzetek, ahol ezek az értékek kevésnek bizonyulnak, így aki úgy érzi, előfordulhat ilyen az életében, jobb, ha máris a G-Powerhez fordul, a tuner ugyanis készített egy motorvezérlés optimalizálást, melynek köszönhetően a lovak száma 475-re (349 kW), a csúcsnyomaték pedig 865 Newtonméterre emelkedett. Ez mindössze 100 paripával marad el a csúcsot képviselő X5 M értékétől, azonban 115 Newtonnal meghaladja azt. Annyi biztos, hogy immáron 4,8 másodpercre tehető a nulla-százas gyorsulás, míg a végsebesség a korlátozás feloldásával 260-270 km/óra köré saccolható.

Akinek X5 M példánya van, s a hír hallatán megijed, hogy esetleg házon belül legyőzője akad, annak sem kell aggódnia, a német tuningműhely ugyanis ehhez a modellhez szintén készített teljesítménynövelést: a 4.4 literes duplaturbós V8 ereje 750 paripára (551 kW) nőtt 980 Nm csúcsnyomaték elérése mellett.

Azok az X5 tulajdonosok sem maradnak nemesítés nélkül, akik gyengébb modellek mellett tették le voksukat, ugyanis a 35i 360 lóerős (265 kW), az 50i 570 lóerős (419 kW), dízel fronton pedig a 25d 270 (198 kW), a 30d 315 (232 kW), a 40d példányok pedig 380 lóerős (280 kW) új értékekkel büszkélkedhetnek.