2019. július 17. 18:05   |   Autoblog
címkék:  

470 lóerő egy kompakt Audiban

A Mercedes-AMG a múlt héten leplezte le kompakt szupersportautóját, a 421 lóerős A 45 S-t, amelynek a szériaautók mezőnyében egyszerűen nincsen ellenfele. Persze ha a legfőbb konkurensét, az Audi RS 3-at picit megpiszkálják, máris más a helyzet. Az ABT Sportsline így tett, és 470 lovat varázsolt elő az öthengeres turbómotorból.

Az Audi RS 3 és a Mercedes-AMG A 45 között évek óta tart a rivalizálás, egyszer az egyik, másszor a másik rendelkezett nagyobb teljesítménnyel. A Mercedesben 2 literes négyhengeres, míg az Audiban 2,5 literes öthengeres turbómotor biztosít kiemelkedő menetteljesítményeket. Az RS 3 400 lóerőt küld összkerékhajtáson keresztül az aszfaltra, míg az A 45 S 421 lóerővel teszi ugyanezt. Az RS 3 4,1 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet, míg az A 45 S 3,9 másodperc alatt letudja a feladatot. Elhanyagolható különbség, de aki presztízskérdést csinál belőle, keresse fel az ABT Sportsline-t.

A Volkswagen csoportos modellek első számú nemesítője kezelésbe veszi a gyönyörű orgánumú öthengerest és akár 470 lóerőt is kihoz belőle. Ezt szoftveres beavatkozással és egy köztes hűtő beépítésével éri el. A lovak száma 400-ról 470-re, a forgatónyomaték pedig 480-ról 540 Nm-re emelkedik, s a végsebesség is nő, 250-ről 284 km/órára. Létezik olcsóbb alternatíva is, amikor csak a motorelektronikát módosítják. Az eredmény 440 lóerő és 520 Nm nyomaték.

A képeken szereplő RS 3 19 colos matt fekete ER-C felniken gördül, de elérhető a 20 colos GR és FR modell, továbbá a 19 colos ER-F is. Az utóbbi különleges, kovácsolt kerék, nagyon alacsony, 8 kilogrammos tömeggel. Mindez kiegészíthető még ABT ültetőrugókkal vagy komplett sportfutóművel (a fotózott kocsi alatt is ilyen van), sport stabilizátorokkal és komolyabb fékrendszerrel.

Az ABT az utastér nívójának emelésére is kínál megoldást, mégpedig valódi szénszál és bőr segítségével.