2019. augusztus 21. 19:00   |   DG
címkék:  

Szeptemberben érkezik az új SsangYong Korando

Európa-szerte szeptemberben mutatkozik be az új SsangYong Korando kompakt SUV, amely stílusos külső és belső dizájnt, fejlett biztonsági és infotainment technológiákat, továbbá modern új erőforrásokat kapott. Lesz belőle elektromos kivitel is.

A korábbi modellnél hosszabb, szélesebb és alacsonyabb karosszériával az új Korando 4410 mm hosszú, 1830 mm széles és 1675 mm magas. A tengelytávja 2650 mm-re nőtt. A koreai gép új dizájnjával értékesebbnek és modernebbnek tűnik, többek között LED-es fényszórókat és ködlámpákat, valamint LED-es hátsó lámpákat kapott, s nemcsak első, hanem hátsó nappali világítása is van. Felszereltségtől függően a kerekek 17-19 colosak lehetnek.

A Korando utastere teljesen új, friss műszerfal kialakítással és a csúcsverzióban olyan korszerű berendezésekkel, mint a 26 cm átmérőjű digitális cockpit, a 23 cm-es középső érintőképernyő, a 34-színű hangulatvilágítás és az elektromos rögzítőfék. Az ergonómikus kialakítású ülések lehetnek szövet- vagy bőrborításúak, s felszereltségtől függően elektromos mozgatásúak, fűthetők és szellőztethetők. Mindegyik modellhez jár a DAB rádió, a Bluetooth és MP3 kapcsolat, míg az Apple CarPlay és Android Auto a közepes és magas felszereltségű modellek tartozéka.

A Korando meglehetősen tágas jármű is, öt személynek és csomagjaiknak kínál helyet. A csomagtér űrmérete rekordgyanús 551 liter, amely a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1248 literig bővíthető. A koreai SUV biztonsága is példás. Benne van az autonóm vészfékrendszer, a sávtartó asszisztens, az ütközésmegelőző biztonsági rendszer, az intelligens és adaptív tempomat, a távolsági fényszóró asszisztens, a vezető éberségét figyelő rendszer, a holttérfigyelő és a jármű mögötti forgalomra figyelmeztető funkció automatikus fékezéssel.

A Korando két különböző motorral lesz elérhető, egy teljesen új 1,5 literes benzines GDI turbómotorral és egy 1,6 literes turbódízel motorral. A későbbiekben egy teljesen elektromos változat is érkezik.  Az új turbómotor maximális teljesítménye 163 lóerő 5500-as fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 280 Nm az 1500 és 4500 közötti fordulatszám tartományban.

A gazdaságos, Euro 6D-T szabványt teljesítő 1,6 literes dízelmotor teljesítménye 136 lóerő 4000-es fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 342 Nm 1500-as fordulatszámon (automata váltós modell esetében). Mindkét erőforrás elérhető két- és négykerék-hajtással, hatfokozatú kézi vagy hatgangos Aisin automata sebességváltóval.