2019. szeptember 09. 14:10   |   Autoblog
címkék:  

Itt az új V8-as Ferrari

A Ferrari leleplezte az F8 Spidert, az új generációs, V8 középmotoros, nyitható tetejű sportautóját. Az F8 Tributóval párhuzamosan fejlesztett F8 Spider nem olyan extrém, mint a 488 Pista Spider, de sportosabb a 488 Spidernél, amelyet levált a modellpalettán.

A Ferrari F8 Spider a történelem egyik legjobb V8-as turbómotorjának továbbfejlesztett változatát kapta meg, amely egymás után négyszer nyerte el az Év Motorja díjat és az utóbbi két évtized legjobb erőforrásának is megválasztották. Turbólyuk nélkül adja le hatalmas erejét, miközben különleges, egyedi hangzással örvendezteti meg a hallgatóságát.

A 3,9 literes ikerturbós V8-as aggregát az F8 Spiderben 50 lóerővel izmosabb, mint az elődjének tekinthető 488 Spiderben. 720 lóerőt mozgósít 8000-es fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 770 Nm, amely 3250-es fordulatszámon jelentkezik. A továbbfejlesztett V8-as 185 LE/liter fajlagos teljesítménnyel bír, ami elképesztő. A motor fantasztikus hangzással és egyenletes gyorsítással ajándékozza meg a bent ülőket, egészen a 8000-es fordulatnál bekövetkező leszabályozásig. A V8-as mindemellett 18 kilogrammal könnyebb, mint a 488 Spiderben; titánium hajtókarokat, főtengelyt és lendkereket kapott, ami hihetetlenül pörgőssé tette.

A szívó- és a kipufogóoldalt a 488 Challenge alapján tervezték meg; az Inconel (króm-nikkel ötvözet) kipufogócsonk önmagában 9,7 kilós súlymegtakarítást hozott. A kipufogórendszert is teljesen átalakították, így az F8 Spiderből kitörő hang teljesen egyedi. És persze benzines részecskeszűrőt is tartalmaz az emissziós korlátozások miatt. Az 1,4 tonna száraz tömegű F8 Spider a hétfokozatú duplakuplungos F1 váltóművel 2,9 másodperc alatt sprintel százra, 8,2 szekundum alatt eléri a kétszázas tempót és akár 340 km/órával is száguldhat.

Az F8 Spider dizájnját nagyban meghatározta az új keménytető, amely 45 km/órás sebességig, mindössze 14 másodperc alatt lenyitható vagy becsukható. A Spider az F8 Tributo formanyelvét viszi tovább. A frontrészt meghatározza az új S-Duct légbeömlő, továbbá a kompakt, vízszintes LED-es fényszórók. A fart is átrajzolták. A légterelő nagyobb lett és immár körbefogja a hátsó lámpákat, visszahozva a klasszikus ikerlámpás elrendezést és a színre fújt hátfalat, á la 308 GTB. A rájára emlékeztető motortakaró az F8 Tributo egyik legjellegzetesebb eleme.

Az utastérben megmaradt a klasszikus, sofőrorientált kialakítás, ami a Ferrari középmotoros berlinetta modelljeit jellemzi. Minden fontos kezelőszervet a kormányra telepítettek, s újak a sportülések.

A menetteljesítmények még jobbak, mint a 488 Spider esetében, ami a nagyobb teljesítményű motornak, a csökkentett súlynak és a tovább tökéletesített aerodinamikának köszönhető. S a kocsi képességeit még többen aknázhatják ki az új menetdinamikai rendszerek révén, amelyek könnyebbé teszik a határon autózást.