2019. szeptember 27. 16:25   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a legőrültebb kis-Audi

Egy Audi A1 400 lóerővel és 19 colos kerekekkel? Egy ilyen példány biztosan elcsavarja a fejeket, bármerre is jár. Akkor viszont az ABT által kerékre állított, egyedi kinézetű, több mint 10 centiméterrel megszélesített A1-től megáll az élet.

Az egyedülálló A1-est Daniel Abt kezdeményezésére alkották meg, aki versenyautó-pilótaként és újabban influencerként is tevékenykedik. A gép jellegzetességei a kétszínű, különleges, háromszög formákkal operáló matricázás, az aero tárcsás központi csavaros felnik, no és az egyedi, szabadon álló szélesítő karosszériakészlet, amely drámai megjelenéssel ruházza fel a kocsit.

Az ABT A1 elképesztően mutat a középen elválasztott “poligon” dizájnnal. A séma a már korábban alkalmazott “feles” fóliázásra épül, de jóval látványosabb, cizelláltabb annál. A geometrikus formákkal megvalósított dizájn Erik Aleksanjan munkája, aki az extrém síelő Jon Olsson Audi RS 6-osának külalakját is megálmodta. A jármű bal oldala fekete, míg a jobb oldala piros, háromszög formákkal tarkítva, amelyek a szélesítő készlet elemeire is kiterjednek.

Az A1 azonban igazából a widebody készlettől lett brutális megjelenésű. A rendhagyó megoldásként, nem a karosszéria integrált részeiként megjelenő “rátétek” elöl oldalanként 30, hátul 55 mm-rel szélesítik ki az autót. A többrészes első spoilertoldatot, a küszöbidomokat és a hátsó, diffúzoros toldatot azonban gyönyörűen összedolgozták a sárvédő-szélesítésekkel. Az első és a hátsó splitter peremét aranyszínűre festették.

A kis-Audi rendkívül agresszíven fest. Elöl a légbeömlőkkel és terelőlapokkal kirakott, mélyre húzott lökhárító és szellőzőkkel tűzdelt karbon motorháztető, oldalt a vaskos küszöbök, hátul a hatalmas karbon szárny és a négylapos diffúzor teremtik meg a különösen harcos kiállást. A kerékjáratokban is különleges kiképzésű kerekek forognak. A 19 colos matt fekete, központi csavaros ER-F görgőket aranyszínű aero tárcsákkal látták el és piros oldalfalú gumikat húztak rájuk, amivel a Formula E-s versenyautókra emlékeztetnek. Daniel Abt is ebben a sorozatban versenyez.

A marcona külsőhöz brutális teljesítményű turbómotor tartozik, amely kétszer olyan erős, mint a legpotensebb gyári egység. A 2 literes négyhengeres TFSI blokk 400 lóerőt mozgósít és a rozsdamentes acél sport kipufogórendszernek köszönhetően durva hangja is van. Az A1 emellett H&R rugókra támaszkodik és 265/30 méretű Michelin gumikkal tapad az útra.

Az utasteret kompletten Alcantara szövettel kárpitozták, ezenkívül új kagylóüléseket és fél bukókeretet szereltek be.

Daniel Abt részletesen mesél az autóról ebben a videóban: