2019. október 10. 20:20   |   Autoblog
címkék:  

Megvadított BMW X7 a Lummától

Az immár több mint 30 éve tevékenykedő német Lumma Design prémiumautók átalakításával szerzett hírnevet magának. Kreációik igényesek és feltűnőek, közös jellemzőik a kiszélesített karosszéria, illetve az óriási méretű kerekek. Pontosan ezeket kapta ez a BMW X7 is.

A Lumma CLR X7 néven kínálja majd individualizációs programját az új BMW X7 SUV-hoz, amely a következő év tavaszától lesz elérhető. A több mint 5 méter hosszú óriás-SUV-ra widebody karosszériakészletet illesztettek, amitől az igazi vasgyúróvá változott át. A dizájnerek azonban nem pusztán új elemeket aggattak a kocsira, a frontrészét például teljesen átformálták. Öblösebb légbeömlőkkel kirakott lökhárítóval, többrészes alsó splitterrel és szénszálas motorháztetővel adtak neki sokkal marconább megjelenést.

Az alsó toldat szélesítő kerékjárati ívbe torkollik, amely vaskos küszöbidomban folytatódik és ugyancsak szélesítő kerékjárati ívbe fut be. Ehhez pedig szépen illeszkedik a diffúzoros hátsó szoknya, amelybe a 100 mm átmérőjű kipufogóvégeket is integrálták. A hátsó tengelyre ható leszorítóerőt hátsó élspoiler és tetőlégterelő fokozzák. Az X7 oldalanként 5 centiméterrel szélesedett, kiállása így jelentősen impozánsabb lett. Lenyűgöző méretűek a kerekek is; 24 col peremátmérővel bírnak és úthengernyi, 295, illetve 355 mm széles abroncsokat hordanak. Kérésre kisebb, 23 colos szett is elérhető.

A Lumma X7 a malomkerekek ellenére jobban megy, mint a szériamodell. Az M50i modell 4,4 literes 530 lóerős biturbó aggregátját szoftveres optimalizálással és sport kipufogórendszerrel ugyanis 680 lóerősre húzták fel. Pontos adatokat nem közöltek, de arra tippelünk, hogy a nulla-százas gyorsulást ezzel 4 másodperc köré szorították le, a végsebességet pedig 250 km/óra fölé tornászták.