2019. október 18. 13:50   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a nyolcszemélyes drift busz

Imádjuk, ha valahol ennyire elgurul a gyógyszer. S hol máshol, mint Ausztráliában, a gumiégetés őshazájában fordul elő, hogy valaki egy nyolcszemélyes kisbuszból drift versenyautót épít. A Hyundai Australia egy lelkes ’föld alatti’ csapata pontosan így tett, a helyi piacon iMax-ként forgalmazott személyszállítóból olyan versenygépet alkotott, amely nemcsak a sofőr, hanem hét utasának is mosolyt csal az arcára.

A Hyundai iMax N Drift Bus-hoz az inspiráció a Hyundai Germany-tól jött, amely idén áprilisi tréfaként közzétett egy fotót a nem létező H1 N modellről. A Hyundai ausztrál kirendeltsége ezen felbuzdulva megkérdezte a helyi N rajongókat, hogy melyik következő modellt látnák a legszívesebben N ruhában. Mindenki megrökönyödésére az iMax a második helyen végzett a Tucson mögött. Nos, a kompakt SUV túl könnyű feladat lett volna, így a szórakozott mérnökök a nyolcszemélyes kisbuszt változtatták át.

Az iMax N Drift Bus az olyan egyedi építésű kisbuszokkal ellentétben, mint a Ford Transit Supervan vagy a Renault Espace F1, megtartotta nyolcüléses konfigurációját, egyetlen ülést sem szereltek ki belőle. De azért elküldték az edzőtáborba, ahol jelentős mennyiségű izmot szedett magára. Komplett aerodinamikai készletet kapott, a 2,5 literes CRDi turbódízel motort pedig egy 3,5 literes ikerturbós V6-os benzinmotorra cserélték, amely 408 lóerőt és 555 Nm nyomatékot hoz ki magából. Ez több mint elegendő a hátsó gumik elfüstöléséhez, még egy busz esetében is.

A potens erőforráshoz nyolcsebességes automataváltót kapcsoltak, s a hátsó tengelyre sperrdifit szereltek, ami elengedhetetlen a szépen kivitelezett erőcsúsztatásokhoz. A nagyvasat rendesen meg is ültették és elektronikusan felügyelt lengéscsillapítókkal látták el. A fékrendszert is nagyobbra cserélték. A 19 colos kerekeket és a 235/35-ös abroncsokat az i30 N-től kölcsönözték. A legjobb pedig az, hogy nyolc emberrel a fedélzeten az iMax N 50-50 százalékos súlyelosztást mutat a tengelyek között.

A Drift Bus emellett sokkal praktikusabb is, mint más sportszedán vagy teljesítmény SUV, hiszen 842 literes csomagteret vonultat fel, miközben belefér a teljes szervizcsapat. Sajnos azonban nem közlekedhet közúton, csak a versenypályán lehet örömködni vele.