2019. október 23. 13:30   |   Autoblog
címkék:  

Itt a vadonatúj Honda Jazz

Bemutatkozott az új Honda Jazz, amit a modell történetében először kizárólag hibrid hajtáslánccal értékesít majd Európában a márka. A B-szegmens világszerte népszerű modellje kényelem és helykínálat terén is kategóriájának élére tör, nem mellesleg az elektromos autókra jellemző dinamikával, menetbiztonsággal és műszaki fejlettséggel büszkélkedhet.

A Jazz új nemzedéke az első modell lesz a japán járműgyártó európai választékában, amelyen megjelenik az „e:HEV” embléma. Ez az első a márka „Honda e:Technology” néven debütáló, modern műszaki megoldásai közül és a jövőben minden elektromos üzemmódra is képes Honda modellnél alkalmazzák majd.

Újdonság, hogy ezentúl Crosstar kivitelben, crossover stílusban is megvásárolható lesz a Jazz, ami az alapmodell hajtásláncára és utasterére épül, de nagyobb szabad hasmagassággal, egyedi orr-résszel, vízálló kárpitozással és integrált tetősínnel kerül a szalonokba.

A Jazz új nemzedéke a kifutó modell különleges, egyterűekre jellemző sziluettjét viszi tovább, ám sokkal modernebb, kifinomult formában. Az új kocsitest egyik legszembetűnőbb eleme a korábbinál 50%-kal vékonyabb, szélesebb látómezőt garantáló A-oszlop, melynek alkalmazását a karosszériamerevség fokozása és az ütközési energiát hatékonyan elvezető nyúlványrendszer optimalizálása tette lehetővé.

A természetes, egyszersmind jellegzetes oldalvonalak az autó teljes hosszában végigfutnak, friss, feltűnő megjelenéssel ruházva fel a Jazzt. A korábbinál határozottabb vállvonal kiemeli a hátsó sárvédőket és kerékjárati íveket, még szélesebbnek és biztosabb úttartásúnak láttatva a modellt. A hátsó traktus éppoly letisztult, mint az orr-rész, vízszintes lámpakialakítással és diszkrét tetőspoilerrel.

Bent minden új. A műszerfal egyedi megjelenésű és felhasználóbarát. A fedélzeti információs rendszer tökéletesen beleillik a vezetői környezetbe, s mivel WiFi-hotspotként is szolgál, az utasok állandó kapcsolatban lehetnek a külvilággal. Az új, LED érintőképernyő kezelése éppúgy történik, mint az okostelefonoké, azaz tapintással és simítással vezérelhetők az alkalmazások, böngészhetők a médialisták stb. Az előre telepített alkalmazások között immáron ott találjuk az okostelefonok közvetlen, vezeték nélküli használatát biztosító Apple CarPlay és Android Auto szoftvert is.

A vékony A-oszlopnak hála a vízszintes látómező még tágasabb lett, s mivel megőrizték a tövükbe helyezett, háromszög alakú, úgynevezett pillangóablakokat, hihetetlenül tágasnak érződik a kabin. Az új, szélesebb, remek oldaltartású első ülések puhaságáról immáron nem rugókészlet, hanem speciális szivacs gondoskodik, ezáltal még kevésbé fárasztók a hosszú utazások. Hátra szintén kényelmesebb, vastagabban párnázott ülések kerültek, jelentősen fokozva az utasok komfortját.

Az új Jazz kategóriaelső helykínálata elsősorban a hibrid hajtáslánc logikus elrendezésének köszönhető, különféle elemei ugyanis elfértek a motortérben és a karosszéria kihasználatlan zugaiban. Az üzemanyagtartály például az első ülések alá került, ami egyedülálló megoldás a szegmensben, ráadásul a Mágikus Ülésrendszer beépítését is lehetővé teszi. Ez utóbbi nemcsak a csomagtér bővítésével járul hozzá a modell variálhatóságához, hanem felhajtható ülőlapjaival is.

A menetbiztonság is kimagasló. Ez egyebek mellett a Honda Sensing rendszer számlájára írható, amit szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamerával tettek hatékonyabbá, elhagyva a korábbi képrögzítőt és a radarszenzorokat. Ezzel jelentősen javult jármű környezetének érzékelése, és útburkolati jelek, illetve szegélycsíkok nélkül is képes felismerni a rendszer az úttest széleit.

Továbbfejlődött az ütközés erejét mérséklő fékrendszer is, immár könnyebben ismeri fel a gyalogosokat és a kerékpárosokat rossz látási viszonyok közepette, és önműködően fékez, ha egy jármű a Jazz elé vág. Az új kamera révén az adaptív sebességrögzítő már kis tempónál is képes igazodni a forgalom ritmusához, a sávtartó asszisztens pedig városban, országúton és többsávos autópályán egyaránt hatékonyan működik.

A Honda Jazz következő generációjának forgalmazása várhatóan 2020 közepén kezdődik az európai piacon.