2019. november 04. 19:40   |   Autoblog
címkék:  

Megkezdődött a Volkswagen elektromos offenzívája

A Volkswagen elektromos offenzívája sebességet váltott: ma hivatalosan megkezdődött az ID.3 sorozatgyártása. Az elektromos járművek új generációjának első példánya – egy fehér ID.3 – Dr. Angela Merkel szövetségi kancellár és Dr. Herbert Diess a Csoport vezérigazgatójának jelenlétében gurult le a szerelőszalagról.

A Volkswagen-csoport 2028-ra körülbelül 22 millió elektromos járművet tervez eladni világszerte, ezáltal segítve ezek áttörését. Zwickau kulcsszerepet játszik ebben a törekvésben: első alkalommal alakítottak át egy nagy autógyártó üzemet teljes mértékben az e-mobilitásra, mintegy 1,2 milliárd eurós beruházással. A tervek szerint Zwickau jövőre már mintegy 100 000 elektromos autót fog gyártani. 2021-től évente akár 330 000 elektromos hajtású jármű is elhagyhatja az összeszerelő sort, ezáltal a telephely Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára, és a Volkswagen globális gyártóhálózata átalakulásának vezetője lesz.

Az ID.3 karbon-semleges előállítása

Az ID.3 a Volkswagen moduláris elektromos hajtásrendszer platformon (MEB) alapul. Következésképpen az ID.3 nagy hatótávolsággal, tágas belsővel és dinamikus vezethetőséggel rendelkezik. Az alapváltozat ára Németországban 30 000 euró alatt van. Az ID.3 szinte egyidejűleg kerül bevezetésre Európa egész piacán 2020 nyarán. Több mint 35 000 ügyfél már előleg befizetésével foglalt magának ID.3-at.

Az ID.3 új mércét állít fel a fenntarthatóság szempontjából. A termelés karbon-semleges, az ID.3 esetében az energiaigényes akkumulátorcella gyártására kizárólag zöld energiát használnak. A teljes termelési folyamatból jelenleg elkerülhetetlen kibocsátások pedig kiegyenlíthetők, többek között beruházások révén a „Katingan Mataya Forest Protection” éghajlati projektbe az indonéz Borneo szigeten.

Mind a 8000 alkalmazott részt vesz a képzési programban

A Zwickau gyár szakaszos átalakításával a Volkswagen első alkalommal alakít át egy nagy autógyártó üzemet teljes mértékben az e-mobilitásra, melynek átalakításába mintegy 1,2 milliárd eurót fektetnek be. A bővítési szakasz végén, 2021-től kezdődően, a csoport-márkák hat MEB modelljét gyártják majd Zwickauban. A képzési intézkedések mind a 8000 alkalmazottat felkészítik az elektromos autók előállítására, és a nagyfeszültségű technológiával történő munkára. Összességében a zwickaui csapat 2020 végéig mintegy 13 000 képzési napot teljesít, így biztosítva a jövő munkahelyeit a zwickaui gyárban.

Erős elektromos jármű klaszter a német autóiparban

Az e-mobilitásba való határozott belépésével a Volkswagen jelentős mértékben hozzájárul az éghajlat védelméhez, és ezáltal hosszú távú kilátásokat teremt mintegy 100 000 alkalmazott számára németországi gyáraiban. „Németországnak vezetnie kell ezt a változást, és jártassá kell válnia az e-mobilitás értékeinek előállításában. Ezért gyártunk elektromos járműveket Németországban, és ezzel egyidejűleg döntöttünk az elektromos motorok, valamint az akkumulátorcellák és rendszerek fejlesztéséről és gyártásáról is. Az elkövetkező években Németországban létrejön egy erős EV-klaszter”- mondta Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója.

A zwickaui gyáron kívül az ID.3 gyártásában a braunschweigi, kasseli, salzgitteri és wolfsburgi alkatrész gyárak is részt vesznek, ahol kulcsfontosságú elemeket – például elektromos motorokat vagy akkumulátor rendszereket – gyártanak. Az Emdenben és Hannoverben található üzemek várhatóan 2022-től kezdik meg az EV-k építését. Ezenkívül a csoport együttműködik a Northvolttal is egy nagy akkumulátorcella gyár felállításához Salzgitterben.