2019. november 13. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Jön a hátul kaparó Audi R8

Az Audi tavaly év elején limitált példányszámban piacra dobott egy kizárólag hátsókerék-hajtású R8 modellt, amely most különálló modellként a paletta része lesz. Az R8 V10 RWD a szűretlen vezetési élményre vágyók autója, 540 lovas szívómotorja ugyanis mechanikus önzáró differenciálművön keresztül a hátsó kerekeket hajtja meg.

Az új Audi R8 V10 RWD, vagyis rear-wheel drive modell Coupé és Spyder változatban is megvásárolható lesz, és külsejét tekintve nem különbözik majd a közelmúltban frissített normál, összkerekes R8 V10 modelltől.

A singleframe hűtőrács immár szélesebb és laposabb, a motorháztető alatti légnyílások pedig az Audi Sport quattrót juttatják az eszünkbe. Az első lökhárító légbeömlő nyílásai, az alsó splitter, továbbá a faron látható légkilépő nyílások is nagyobbak lettek. A két hatalmas ovális kipufogóvéggel keretezett diffúzort feljebb emelték. A motortérben a légszűrőt új fedő alá költöztették, amely lehet műanyag vagy karbon.

Az oldalsó pengemotívumok, vagyis a sideblade-ek a hátsókerekes modellen egyedi kialakításúak; a felső részük feketére festett, míg az alsó részük a karosszéria színárnyalatát kapja. Az első toldatot, a küszöbbetéteket és a diffúzort szériában feketére festik. Alternatívaként elérhető karbon stíluscsomag és a Spyder modellhez kiterjesztett fekete stíluscsomag. Kívánságra az Audi gyűrűket és logót is elkészítik feketében. A karosszériafényezések palettája kibővült a Kemora szürkével. Az utasok bőr/Alcantara sportülésekben foglalhatnak helyet, a műszerfal jobboldalán pedig „RWD” felirat látható.

Az R8 V10 RWD-ben ugyanaz az 5,2 literes szívóüzemű, közvetlen befecskendezéses FSI blokk dolgozik, mint a négykerék-hajtású verzióban. A fantasztikus hangú és villámgyors reakciójú erőforrás 6500-as fordulatszámon adja le 540 lóerős teljesítményét, 540 Nm-es maximális nyomatéka pedig hétfokozatú S tronic váltóművön keresztül zúdul a mechanikus önzáró differenciálművel szerelt hátsó tengelyre.

Az R8 V10 RWD Coupé 3,7 másodperc alatt sprintel százra és egészen 320 km/óráig képes fokozni a tempóját, míg a Spyder 3,8 szekundum alatt intézi el a százas gyorsulást és 318 km/órás végsebességre képes.

A hátsókerekes R8 különleges vezetési élményt nyújt. Sport módban például lehetőség van a kontrollált driftelésre is. A 40:60 arányú súlyelosztású R8 V10 RWD 19 colos kovácsolt keréktárcsákon és 245/35, illetve 295/35 méretű abroncsokon fut, de felárért 20-as szett is kapható. A Coupé üresen 1595 kilót nyom – a kardántengely, a quattro többtárcsás kuplungok és az első differenciálmű hiányában 65 kilóval könnyebb az R8 V10 quattrónál. Az R8 Spyder V10 RDW egy mázsával nehezebb a kupénál, ám 55 kilóval még mindig  az R8 Spyder V10 quattro súlya alatt marad.

Az Audi R8 V10 RWD túlnyomó részben kézi munkával készül a márka Böllinger Höfe nevű neckarsulmi üzemegységében. A sportkocsi 2020 elején érkezik meg az európai márkakereskedésekbe. A Coupé németországi alapára 144, a Spyderé pedig 157 ezer euró.