2019. december 27. 10:40   |   Autoblog
címkék:  

Melyik a legjobb Porsche 917 festés? – videóval

A 917 az első Porsche volt, amelyik megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, így speciális helye van a gyártó történetében és a motorsport fanatikusok szívében. A 917 nemcsak félelmetes ereje miatt volt kedvelt, hanem a számos ikonikus festése miatt is, amelyeket három éven át viselt. Íme, itt van az öt legklasszabb 917 festés, mégpedig a Porsche szerint.

A zöld-fehér

A Porsche 1969-ben mutatta be a 917 versenyautót a Genfi Autószalonon, mindössze két nappal azután, hogy az autó elkészült. A gép zöld-fehér festést kapott, amit ma is büszkén visel, miután a gyártó 70. születésnapjának alkalmából teljeskörűen felújították.

A rózsaszín

Ez a teljes mértékben rózsaszínre pingált Porsche 917 mutatta, hogy a németeknek is van humoruk. A ’rózsaszín disznó’ 24 centiméterrel szélesebb volt a normál 917-nél és továbbfejlesztett aerodinamikával rendelkezett. Karosszériáján szaggatott vonalak jelzik az egyes testrészeket.

A Martini

A ’Sauhoz’ hasonlóan a Martini-festésű Porsche 917 Long-Tail is 1971-ben látott napvilágot. Az olasz italgyártó színeiben pompázó versenyautó nem nyerte meg a Le Mans-i 24 órás futamot, viszont a történelem első kocsija lett, amelyik 240 km/óra fölötti átlagsebességet produkált.

A Gulf Oil

A Gulf-festésű Porsche 917 nem igényel bemutatást; a világoskék-narancs gép kétségtelenül a legismertebb és ma a legnagyobb értékű 917 modell. A Steve McQueen főszereplésével készült Le Mans című alkotásban is feltűnt.

A Salzburg piros

A Porsche szemében a legkülönlegesebb 917 festés a Salzburg piros – jó okkal. A piros-fehér 917 volt ugyanis az első autó, amelyik 1970-ben összetett győzelmet hozott a gyártónak a Le Mans-i 24 órás versenyen. A piros színt egyébként az osztrák zászló ihlette, ami nem meglepő, hiszen a Porsche és a Piëch család is Ausztriából származik. A 917-est is Ferdinand Piëch felügyelete alatt tervezték meg.