2020. január 03. 19:10   |   Autoblog
címkék:  

Villanyhajtású crossover lesz a Toyota Aygóból

Habár a második generációs Aygo még csak pályája elején jár, a Toyota máris konkrét tervekkel rendelkezik a típus jövőjére vonatkozóan. A városi miniautó átlényegül: következő generációja (már ha a nevet megőrzi a Toyota) a C-HR-nél kisebb crossoverként lép a piacra – egyes források szerint tisztán elektromos hajtással.

A holland autoweek, valamint egyes, a márkához közeli források szerint az Aygónak meg vannak számlálva a napjai: biztosan érkező utódja szakít a klasszikus kisautó-formátummal, és négy méter körüli crossoverként folytatja elődje sikertörténetét.

A váltás pontos időpontját még nem tűzte ki a Toyota. Az időzítés nyilván azon is múlik majd, hogy vadonatúj modell lép-e az Aygo helyébe, vagy egy meglévő típust adaptálnak az európai piaci igényekhez. A közelmúltban bemutatott Toyota Raize minden szempontból teljesíti az elvárásokat, az új generációs padlólemeztől kezdve a dinamikus vezethetőségre hangolt futóműig, a négy méteren belüli teljes hosszúságtól a modern vezetőtámogató technológiákig.

A Raize-ben ugyanúgy egy egyliteres benzinmotor dolgozik – igaz, turbófeltöltővel támogatva –, mint az Aygóban. Utóbbi háromhengeres erőforrása az elődjénél csendesebb és simább járású, ugyanakkor élvezetesebben vezethető és takarékosabb, 93 g/km szén-dioxid kibocsátásával pedig kulcsszerepet játszik abban, hogy a Toyota vezeti az európai újautó-piac emissziós rangsorát. A városi autóknál azonban ma már nem hagyható figyelmen kívül a villamosítás iránti igény, legyen bár szó akár a Toyota bevált öntöltő hibrid hajtásláncának egy újabb változatáról, akár a tisztán elektromos hajtásról.

Habár a Toyota hagyományosan nagy szakértője a hibrideknek, ezúttal reálisabbnak látszik egy akkumulátoros villanymotoros verzió, mint egy kismotoros hibrid. Az elektromos hajtásláncok rugalmasan méretezhetők, ráadásul Európa egyre több városában jelent kézzel fogható előnyt egy tartós emissziómentes közlekedésre alkalmas városi jármű.

Ami bizonyosnak tűnik, hogy az Aygo utódmodellje nem Kolínban, hanem Valenciennes-ben készül majd, abban az üzemben, amely jelenleg a Toyota Proace-t állítja elő. Az új városi miniautó költözése nem okoz törést a Toyota európai tevékenységeiben, hiszen a felszabaduló kapacitást leköti a Yaris, amely az Aygo távozásával átteszi a székhelyét Kolínba.