Hibriddel bővül a Mercedes E-osztály kínálat
A Mercedes-Benz egyszerre két hibrid autót vezet be jövőre a piacra. A 204 lóerős négyhengeres turbódízellel és villanymotorral hajtott E 300 Bluetec Hybrid szedán és kombi karosszériával lesz rendelhető, átlagfogyasztása pedig 4,2 l/100 km. A 306 lovas V6-os benzinmotorral és kisegítő villanymotorral ellátott E 400 Hybrid pedig 8,7 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométeren.
Az E 300 BlueTEC Hybrid a legtakarékosabb felső-középkategóriás autó lesz a planétán, átlagfogyasztása ugyanis mindössze 4,2 l/100 km (109 g CO2/km). Négyhengeres turbódízel motorja 204 lóerőt és tetemes, 500 Nm nyomatékot generál, amit gyorsításkor egy 27 lóerős és 250 Nm nyomatékú villanymotor támogathat. Ezzel egy igazi mild hibrid, mint például a BMW ActiveHybrid 7 és X6, vagy akár a Honda Insight.
Az E 400 3,5 literes hathengeres benzinese már-már sportkocsit varázsol az E-osztályból, ráadásul munkáját egy szintén 27 lovas és 250 Nm nyomatékú elektromotor segíti. Az összteljesítmény itt 333 lóerő. Az erősebbik hibrid E-osztálynál egyelőre az amerikai CAFE szabvány szerinti fogyasztási adatok állnak rendelkezésre. Eszerint az E 400 Hybrid városban 9,8, autópályán 7,6, átlagosan pedig 8,7 liter benzint fogyaszt.
Nagy előny, hogy a hibrid modul miatt nem kell megbontani vagy átalakítani a karosszériát, ráadásul számos más Mercedes típusban, még a jobbkormányosokban is könnyen alkalmazható. Ezen kívül az utas- és a csomagtértől sem von el helyet a szerkezet.
Az új hibrid E-osztályos Mercik a Detroiti Autószalonon ünneplik világpremierjüket (január 14-22.). Az E 300 BlueTEC Hybridet az európai piacra szánják, míg a tervek szerint az E 400 Hybrid először az amerikai, majd a japán és a kínai piacon fog megjelenni.