2020. február 20. 16:55   |   Autoblog
címkék:  

Vadonatúj hajtásláncokkal érkezik a Kia Sorento

Az idén érkezik meg a piacra a Kia Sorento negyedik generációja, amely a gyártó új padlólemezére épül és látványos külső dizájnnal, illetve gyönyörű és tágas belső térrel büszkélkedhet. A nagyméretű SUV-hoz új benzin-elektromos hibrid hajtásláncot és 2,2 literes dízelmotort is fejlesztettek, s később lesz plug-in hibrid kivitel is.

Az idén érkező, alapjaiban friss Sorento sorozat a Kia első szabadidőautója a márka új padlólemezén. A Sorento teljes hossza 10, tengelytávja 35 mm-t nyúlt a kifutó modelléhez képest (az új tengelytáv 2815 mm), így az utastér az egyik legtágasabb a mezőnyben.

A Sorento első generációja 2002-ben érkezett, robusztus alvázas felépítéssel, ebből adódóan tágas utastérrel, valamint kiemelkedő tereptulajdonságokkal. Az önhordó szerkezet a második generációval debütált 2009-ben, és alapvető változást hozott a modell közúti viselkedésében. A most bemutatott új középkategóriás SUV padlólemez hasonlóan nagy előrelépést jelent.

A koreai, európai és észak amerikai piacokra az új alapokkal együtt friss, turbós ‘Smartstream’ hibrid hajtáslánc is érkezik, a Sorento történetének első villamosított hajtásaként. A rendszer egy 1,6 literes turbós és közvetlen befecskendezéses benzinmotorból (T-GDi), egy 44,2 kW-os villanymotorból, és egy 1,49 kWh-s lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorból áll. A benzines és a villanymotor kombinált összteljesítménye 230 LE, a közös forgatónyomatéki csúcs 350 Nm. Az így felszerelt Sorento komoly menetteljesítményekre képes, alacsony károsanyag-kibocsátás mellett. Az új padlólemezben az akku az utastér alatt utazik, így egyáltalán nem vesz el helyet sem az utasoktól, sem a csomagoktól.

A koreai és európai vásárlók friss fejlesztésű 2,2 literes, 202 LE-s (440 Nm) négyhengeres ‘Smartstream’ dízelmotorral, és a Kia új, nyolcfokozatú duplakuplungos automata sebességváltójával (8DCT) is megrendelhetik autójukat. A szárazkuplungos kialakítású erőátvitel olyan finoman kapcsol, mint a hagyományos bolygóműves automaták, de nem csak gyorsabb, hatásfoka is magasabb azokénál. A későbbiekben érkezik majd az új plug-in hibrid verzió is.

Az új Sorento egy sor high-tech biztonsági és kényelmi felszereléssel debütál. A fékasszisztens új kiegészítő funkciója megakadályozza a többszörös ütközést (például ráfutásos balesetekben): a rendszer az első ütközés, és a légzsákok kinyílása után automatikusan fékez, így kerüli el egy esetleges második frontális, vagy oldalütközést. A rendszer piacfüggően kapható, akárcsak az összesen akár nyolc utastéri légzsák (első-, oldal-, függöny-, és térdlégzsákok).

Az új Sorento március 3-án, a Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét.