2020. március 14. 17:35   |   Autoblog
címkék:  

1000 lóerő fölé húzták az Audi R8-at

Az Audi R8 V10 a piac egyik utolsó fennmaradt szívómotoros szupersportautója. A gép kellőképpen kihegyezett, aki nagyobb teljesítményt szeretne kicsikarni belőle, mindenképpen a kényszerlélegeztetés mellett kell döntenie. Így tett a Wheelsandmore tuningcég is, amely kettő darab turbófeltöltővel bolondította meg a blokkot. Az R8 V10 így most úgy megy, mint az új Bugattik.

Az Audi R8 5,2 literes V10-es erőműve egy mérnöki mestermű. Gyors reakciójú, pörgős kedvű és nagyszerű hangú motor, amelyben nincsenek már komoly kiaknázható tartalékok. Ahhoz, hogy jelentősen megnöveljék a teljesítményét, feltöltőket kell ráaggatni. A Wheelsandmore két darab turbófeltöltőt szerelt rá, a hozzájuk tartozó víz- és töltőlevegő hűtőkkel, majd a vezérlőelektronikát is átprogramozta.

A V10-es egység az átépítés után 1035 lóerőt és 1000 Nm forgatónyomatékot pumpál ki magából. A gázok egy Capristo kipufogórendszeren keresztül távoznak a szabadba. A váltóművet is megerősítették, hogy bírja a fokozott igénybevételt.

A Wheelsandmore R8 V10 Spydere egészen elképesztő menetteljesítményeket mutat fel. Álló helyzetből 2,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, 6,3 (!) másodperc alatt eléri a kétszázas tempót, és 14,2 másodperc alatt már 300-zal száguld. A végsebessége 357 km/óra. Ehhez hasonlót csak a legkomolyabb hipersportkocsik tudnak, mint például a Bugatti Chiron.

Aki szeretne magának egy ilyen vadorzó R8-ast, mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Az átépítő csomagért ugyanis 79 ezer eurót kérnek. S még mindez megfejelhető egy új kerékszettel, amiért 13 210 eurót számítanak fel.