2012. február 29. 17:03   |   Autoblog
címkék:  

Itt van minden idők leggyorsabb Ferrarija

A Ferrari ígéretéhez hűen ma leleplezte új modelljét, az F12 Berlinettát. Ez az autó a valaha gyártott leggyorsabb Ferrari, új fejlesztésű V12-es szívómotorja 740 lóerőt ad le. Nulláról kétszázra elegendő neki 8,5 másodperc.

Az F12 Berlinetta nemcsak minden idők leggyorsabb Ferrarija, hanem műszakilag a legelőrehaladottabb is. A hagyományos transaxle elrendezést a modell kedvéért átalakították: rövidebbre vették a tengelytávot, a motort, a műszerfalat és az üléseket lejjebb helyezték, emellett a hátsó felfüggesztést és a váltót is másképpen építették be. Az eredmény egy kompaktabb autó lett, amely alacsonyabb tömegközépponttal rendelkezik, mint bármelyik másik Ferrari. Az F12 Berlinetta 4618 mm hosszú, 1942 mm széles és 1273 mm magas, tömegének 46 százaléka az első, 54 százaléka pedig a hátsó tengelyre jut.

Az új Ferrari karosszériáját Scaglietti tervezte és építette, 12 különböző fajtájú alumínium felhasználásával. Ezek közül néhányat most első ízben alkalmaznak az autóiparban. Az új konstrukció révén az F12 Berlinetta száraz tömege 1525 kilogrammra adódott, így 70 kilogrammal könnyebb, mint az 599-es modell. A strukturális merevsége azonban 20 százalékkal jobb lett. Ezzel párhuzamosan a leszorító erőt 76 százalékkal növelték a mérnökök (200 km/óránál 123 kg), a légellenálláson pedig javítottak (Cd 0,29). Ebben közreműködik a speciális kialakítású motorháztető, valamint az aktív fékhűtő nyílások is.

Az F12 fénypontja az új, 65 fokos hengerszögű V12-es hajtómű, amely 6262 köbcentiméter lökettérfogatból 740 lóerőt hoz ki. Ez bámulatosan jó érték egy szívómotortól. Az erőforrás literteljesítménye 118 LE/l, s szintén példa nélküli, hogy minden egyes lóerő 2,1 kilogrammot mozgat. A 690 Nm-es nyomaték 80 százaléka már 2500-as fordulatszámon jelen van (a maximum érték 6000-nél áll elő), a piros mező pedig 8700-nál kezdődik. A motorhoz F1 duplakuplungos váltómű kapcsolódik, amelynek rövidebb fokozatait direkt ehhez az autóhoz lőttek be. Talán nem olyan lényeges, de mindenképpen említést érdemlő adat, hogy az új V12-es aggregát 30 százalékkal kevesebbet fogyaszt az elődjénél (15 l/100 km), széndioxid-kibocsátása pedig 350 g/km.

Az F12 Berlinettát új fejlesztésű karbon-kerámia fékrendszer lassítja, emellett van benne elektronikus differenciálmű, többfokozatú ESP rendszer, F1-Trac kipörgésgátló és nagyteljesítményű ABS is. A hátsókerekes F12 Berlinetta 3,1 szekundum alatt gyorsul fel százra, 8,5 másodperc alatt pedig kétszázra, ami jobb, mint a Lamborghini Aventador eredménye. Sőt, tulajdonképpen ennél csak a Bugatti Veyron nyújt jobb teljesítményt. Az F12 Berlinetta piszkosul gyors autó, olyannyira, hogy megdöntötte az utcai Ferrarik Fiorano körrekordját is 1 perc 23 másodperccel. A végsebessége 340 km/óra.

Az új modellt amúgy a Ferrari a Pininfarina stúdióval közösen rajzolta meg. Egy lapos, kecses vonalú kupé, amely nem nélkülözi az agresszivitást sem. Gyönyörű jószág. A kabinban vadonatúj Frau bőrkárpit fogadja az utasokat, s a fejlett technológia első osztályú kézművességgel párosul. A műszerfalba valódi szénszál és könnyűfém légbeömlőket integráltak, amelyekhez egyértelműen a repülés világából merítettek ihletet.