2012. március 02. 20:18   |   Autoblog
címkék:  

G-Power BMW M5

A világ leggyorsabb BMW-it összerakó német G-Power rátette a kezét a vadonatúj, F10-es M5 modellre, a végeredmény pedig magáért beszél. Ahogy arra számítani lehetett, a gyárilag is szélvész gyors bajor limuzin valóságos rakétává avanzsált. A 640 lóerő és a 315 km/órás végsebesség amúgy még csak a kezdet, jönnek majd ennél erősebb verziók is.

Akinek a BMW M5 menetteljesítményei nem kielégítőek, annak valószínűleg elmentek hazulról. Európa gazdagabb államaiban, no meg a Közel-Keleten azért szép számmal akadnak olyanok, akik nem érik be ennyivel, s hajlandóak egy újabb vagyont áldozni arra, hogy autójukkal egész évre kibérelhessék az autópálya belső sávját. A G-Powernél, a BMW-k avatott tunerénél jó helyen kopogtatnak.

A műhelyben egyelőre nem tettek mást, mint hogy egyedi programot írtak a motorhoz (Bi-Tronik III, 3920 euró), amely önmagában 80 lóerőt hozott a konyhára, és felszereltek két rozsdamentes hátsó sportdobot. Az 560 lóerős teljesítmény és a 680 Nm-es nyomaték 640 lóerőre és 777 Nm-re emelkedett. A 800 lovas, korábbi M5 Hurricane modelleknél szerzett tapasztalatait felhasználva a G-Power azt is megoldotta, hogy az erőátviteli rendszert ne érje emiatt túlságosan nagy terhelés. Sebességváltásnál a nyomaték mindig egy kicsit alacsonyabb. Teljesítményt növelni mindenki tud, a G-Power azonban egy kiegyensúlyozott, magas minőségű csomagot állított össze a BMW M5-höz.

A felpiszkált M5 3,9 másodperc alatt katapultál százra és egészen 315 km/óráig képes gyorsítani. (A gyári adatok 4,4 másodperc és M Driver’s csomaggal 305 km/óra). De ahogy a bevezetőben már említettem, a 640 lóerő csak az első állomás, a G-Power szakemberei gőzerővel dolgoznak a BMW M5 Hurricane II modellen.

A „lábazatot" is felkészítették a nehezebb igénybevételre. A gyári kerekeket 21 hüvelykes, kovácsolt Silverstone RS, illetve Silverstone Clubsport modellek váltották, amelyekre 265/30 ZR 21 és 305/25 ZR 21 méretű Michelin sportabroncsokat húztak (a kerékszett ára 8325 euró). Az útfogást tovább javítja a menet közben szabályozható magasságú G-Power GM5-RS sportfutómű is (2179 euró), ami kilencféle beállítást enged meg.

A mozgási energia felemésztését is hatékonyabbá tették a G-Power műhelyében. A gyári fékrendszer, bármennyire is kiváló szerkezet, határhelyzetben elfáradhat, ami fékerő csökkenéshez vezet. A G-Power M5-höz ajánlott fékrendszere azonban ezt a jelenséget (is) kiküszöböli. Előre akár 42 (!), hátulra pedig 38 centiméteres féktárcsák kerülhetnek fel, 6-dugattyús első nyergekkel, nagyobb méretű fékbetétekkel és fémborítású fékcsövekkel. Kerámia fékrendszer is rendelhető, ami mintegy 50 százalékkal könnyebb az acéltárcsás verziónál. Utóbbi ára viszont csillagászati, az elsőért 14 460, a hátsó szettért 11 778 eurót kérnek.