2020. június 04. 17:05   |   DG
címkék:  

A nap képe: az utolsó Bentley V8-as

Elköszönt a Bentley 6,75 literes V8-as motorja, amely minden idők leghosszabb ideig folyamatosan gyártott nyolchengeres erőforrása volt. A legutolsó aggregát egy Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner modellbe került be, amely a legendás, kézzel összeszerelt blokknak állít emléket, egyben a Mulsanne modellt is elbúcsúztatja.

A Bentley L-szériás motorja több mint 60 évig volt gyártásban, mégpedig ugyanabban a konfigurációban. Az 1950-es években fejlesztették ki az addig szolgáló soros hathengeres aggregát leváltására; 1959-ben költözött be a Bentley S2 modellbe. Körülbelül 180 lóerőt teljesített, amit akkoriban elegendőnek tartottak. A V8-as azóta folyamatos korszerűsítésen ment keresztül; többek között turbófeltöltést (eleinte szimpla, majd dupla), elektromos vezérlőrendszereket, üzemanyag-befecskendezést és változó szelepvezérlést kapott. A 6,75 literes blokk a Mulsanne Speed luxuslimuzinban végül már 530 lóerőt adott le, 1100 Nm-es nyomaték kíséretében. S míg a teljesítménye hat évtized alatt közel a háromszorosára nőtt, addig a károsanyag-kibocsátása 99 százalékkal csökkent.

A 60 év alatt legyártott 36 ezer L-szériás motor mindegyikét kézzel rakta össze egy dedikált csapat a márka főhadiszállásán. A modern erőforrás megépítése is 15 órát vett igénybe; a legfontosabb alkatrészeket egyedileg válogatták össze, hogy a motor finoman járjon. A tesztelés után mindegyik elkészült erőforrást ellátták az egyik mérnök kézjegyével.

Miután mind a 30 darab 6.75 Edition autót legyártották, a Mulsanne átadja a helyét az új Flying Spurnek, amely a Bentley új zászlóshajója. Ezt a kocsit 6 literes W12-es motor hajtja, de két éven belül megjelenik majd a hibrid változat is.