2020. június 05. 15:15   |   Autoblog
címkék:  

Frissült a Jeep Compass

Megérkezett az európai piac igényeihez igazodó új Jeep Compass, amely immár az FCA olaszországi Melfiben működő üzemében készül. A megújult Compass újdonsága a 130 és 150 lóerős változatban elérhető 1,3 literes, négyhengeres benzines turbómotor. A SUV-ot emellett a legkorszerűbb fedélzeti szolgáltatásokkal is ellátták. Az új Compass Európa-szerte júniustól érkezik a márkakereskedésekbe.

A Jeep Renegade-ben bemutatkozott, és most az olaszországi Melfiben készülő Compass is megkapta az FCA új, 1,3 literes benzines turbómotorját. A moduláris szerkezetű erőforrás az európai piac számára fejlesztett globális kismotor-család (GSE) tagja, és négyhengeres kivitelű változatai 2020 nyarától szolgálnak a Compass modellekben.

A 130 lóerős változatához hatfokozatú kézi sebességváltó társul, míg a 150 lóerős variáns hatfokozatú duplakuplungos (DDCT) sebességváltót kap. A motor mindkét esetben az első kerekeket hajtja. Fontos, hogy a Compass most először kínál automata sebességváltót elsőkerék-hajtású hajtásláncban. Az új konfiguráció megfizethetőbbé teszi a technológiát a C-SUV szegmensben, ahol jelenleg a kétkerék-hajtású, automata sebességváltós modellek teszik ki az európai eladások 28 százalékát. A benzines részecskeszűrővel felszerelt, új 1,3 literes benzinmotor teljesíti az Euro 6D Final károsanyag-kibocsátási norma előírásait.

Az új GSE Turbo erőforrásokon mutatkozik be az égési hatásfokot változó szelepvezérléssel és szelepemeléssel javító, exkluzív MultiAir technológia harmadik generációja, amely tovább optimalizálta a szívószelepek egymástól független nyitását, illetve zárását. Az egyedi szívó- és kipufogó oldali bütyökprofilok alkalmazása révén kis terhelésen javul az üzemi hatásfok. A megoldás kulcsa, hogy a szívószelepek korábbi nyitásával a rendszer visszavezeti az égéstérbe a kipufogógázokat, míg nagy terhelésen a szívószelepek zárásának késleltetésével javul a teljesítmény. A MultiAir III technológia a gyakorlatban képes módosítani a tényleges sűrítési viszonyt, ezzel elejét véve a kopogásnak, mindeközben számottevően csökkenti a fogyasztást, akár nagy teljesítmény leadásakor is.

A Jeep Compass új 1,3 literes benzines turbómotorral és DDCT automata sebességváltóval szerelt kivitelei első ízben kínálnak gombnyomással aktiválható Sport üzemmódot. Ez a dinamikus üzemmód még élvezetesebbé varázsolja a városi közlekedést. Feszesebbé teszi a kormányzást, még pontosabbá a gázreakciókat, valamint úgy módosítja a sebességváltó működését, hogy az magasabb fordulatszámon váltson fel, így hatékonyabban kiaknázva az erőforrás teljesítményét, forgatónyomatékát.

Az új, 1,3 literes benzinmotor 130 lóerős, kézi sebességváltóval szerelt kivitele a Sport, Longitude, Night Eagle és Limited felszereltségi szinteken érhető el, míg a 150 lóerős, DDCT sebességváltós hajtáslánc a Longitude, Night Eagle, Limited és S kivitelekhez rendelhető – minden esetben kizárólag elsőkerék-hajtással. A motor mindkét teljesítményverzióban egyformán 270 Nm maximális forgatónyomatékot ad le.

A Compass motorkínálatában megtalálható még az SCR katalizátorral szerelt, 1,6 literes MultiJet II dízelmotor is. A 120 lóerős, 320 Nm forgatónyomatékú erőforrás kézi sebességváltóval és elsőkerék-hajtással kapható. A globális kismotor-család 190 és 240 lóerős kivitelei az új Compass 4xe modellekhez érhetők el, összkerékhajtással. Az új benzin- és dízelmotorokkal szerelt Jeep Compass európai értékesítése júniusban veszi kezdetét, a 4xe kivitelek majd az év második felében érkeznek meg.

A Melfiben gyártott Jeep Compass ultramodern kapcsolódási funkciókkal elégíti ki az egyre igényesebb ügyfelek elvárásait. A Jeep Renegade modellhez már rendelhető, új Uconnect  szolgáltatások változatos funkciókat biztosítanak, amelyek számos különböző felületen keresztül elérhetők, a My Uconnect okostelefonos alkalmazástól kezdve az okosórán át a weboldalig, a tetőkonzolon elhelyezett kapcsolóktól a rádió kezelőfelületéig.

A Compass modellhez rendelhető új Uconnect szolgáltatások az alapfelszereltség részét képezik a 7 és 8,4 colos infotainment képernyő megrendelése esetén, illetve a Longitude vagy annál magasabb felszereltségi szinteken. A Uconnect szolgáltatások fejlett fedélzeti kapcsolódási lehetőség mellett hasznos funkciókkal teszik még biztonságosabbá és kényelmesebbé az utazást.

Ezeket a funkciókat és szolgáltatásokat különböző csomagokba rendezték. Az alapszolgáltatásnak tekinthető My Assistant csomagot a gyárban aktiválják. Ez baleset esetére szolgáló vészhívó funkciót kínál, asszisztencia szolgáltatása a jármű mentését is magába foglalja, míg a jármű állapot jelentések segítségével a vezető mindig tájékozódhat gépkocsija állapotáról. A My Car, My Remote és My Navigation csomagok alapértelmezett szolgáltatások, amelyeket azonban az ügyfélnek kell aktiválnia.

A My Car segítségével a vezető folyamatosan nyomon követheti járműve állapotát, illetve paramétereit. A My Remote lehetővé teszi, hogy a távolból működtessük az ajtózárakat, felvillantsuk a fényszórókat, megállapítsuk a jármű tartózkodási helyét, vagy korlátozzunk olyan működési paramétereket, mint az engedélyezett sebesség vagy használati terület, és értesítést kapjunk ezek megszegése esetén.

A kizárólag a 8,4 colos Uconnect navigációs rendszerrel együtt rendelhető My Navigation szolgáltatásai között megtalálható a Send & Go funkció. Ennek segítségével számítógépünkből vagy okostelefonunkról közvetlenül az autóba küldhetjük tervezett úti célunkat, valós idejű forgalom- és időjárás-információkat kaphatunk, tájékozódhatunk a traffipaxokról, továbbá rákereshetünk érdekes úti célokra. A fentieken túlmenően a Compass 4xe modell esetében a My Uconnect okostelefonos alkalmazás az akkumulátor töltöttségi szintjének ellenőrzésére, valamint a töltési folyamat és a klimatizálás időzítésére is képes.

A Uconnect szolgáltatásokat opciós szolgáltatási csomagok egészítik ki. Olyan csomagokról van szó, mint a My Wi-Fi, a lopásvédelmi My Theft Assistance vagy a My Fleet Manager. Az új Uconnect szolgáltatások egy része már a piaci bevezetéstől kezdve elérhető a Jeep Compass modellekhez, míg másokat az év későbbi időpontjában vezetnek be.