2020. június 17. 19:50   |   Autoblog
címkék:  

Brutális Audi RS Q8 a Lummától

Az Audi RS Q8 a tuningcégek egyik kedvenc áldozatává kezd válni. Ezúttal a Lumma Design mutatta be a tudását rajta. A német nemesítő szénszálas ruhába bújtatta a legerősebb négykarikás SUV-ot, módosította felfüggesztését és természetesen a motorját is felpaprikázta. Az eredmény egy brutális aszfaltszaggató lett.

A Lumma nem vette félvállról a feladatot, komplett szénszálas aerodinamikai csomagot dolgozott ki az RS Q8-hoz. Szénszálasra cserélte a hűtőrács-keretet, az első spoilertoldatot, a hátsó diffúzort és a küszöbidomokat, emellett karbon kerékjárati ívszélesítéseket, alsó ajtópaneleket és hátsó légterelőket szerelt fel. Az oldalanként 60 mm-t szélesítő elemekbe szellőzőket is integrált, amelyek elősegítik a fékrendszer hőcseréjét.

Az RS Q8 a szénszálas kiegészítőkkel lenyűgözően mutat. A kerékjáratokat pedig hatalmas, 23 colos kerekek töltik ki, amelyek többféle színben is stílusban kaphatók. A képeken szereplő példányra egy sokküllős, CLR 23 LR nevű garnitúrát csavaroztak fel, ami a nyomtávszélesítőkkel együtt különösen ütősen mutat az Audi alatt. Az útfogásról 305/30 méretű abroncsok gondoskodnak.

A Lumma RS Q8-asa nemcsak jobban néz ki, hanem jobban is megy a széria autónál. Chiptuning és sport kipufogórendszer segítségével a 600 lóerős 4 literes biturbó motor teljesítményét 705 lóerőre emelték, amivel párhuzamosan a forgatónyomaték 800-ról 910 Nm-re hízott. Pontos adatok nem állnak rendelkezésre, csak sejtésünk lehet, hogy megy a Lumma Audija. Félelmetesen. Az RS Q8 ugyanis már gyárilag is 3,8 másodperc alatt gyorsul fel százra.

A CLR 8 RS karosszériakészletért festéssel, összeszereléssel, továbbá 23 colos kerékszettel együtt 38 ezer eurót számít fel a Lumma. Az árban emellett a zárt pótkocsis kiszállítás is benne van Németország területén belül.