2008. szeptember 08. 17:52   |   Autoblog
címkék:  

Környezetbarát a Golf VI BlueMotion koncepció

A VW BlueMotion modelljei megmutatják, hogy egyszerű változtatásokkal is lehet üzemanyagot megtakarítani és csökkenteni a káros anyag kibocsátást

A Volkswagen bemutatta az új, immár VI. generációját felvonultató Golf modelljének BlueMotion koncepció változatát, amely kategóriájában kiemelkedően jó, 99 g/km CO2 kibocsátással és mindössze 3,16 literes átlagfogyasztással rendelkezik ami jelenleg a Polo BlueMotion sajátja. Az új koncepció valószínűleg a nemsokára megjelenő Golf környezetbarát kivitelének alapját fogja jelenteni.


A Volkswagen 2006-ban a Polo-val kezdte el különleges BlueMotion modelljeinek forgalmazását, bemutatva ezzel azt, hogy apró és kézenfekvő módosításokkal is lehet üzemanyagot megtakarítani és csökkenteni a káros anyag kibocsátást. A Polo bemutatkozása óta már több modellből is megjelent a BlueMotion változat, így találni az V. generációs Golfból, Golf kombiból, Golf Plus-ból, a Jetta-ból, a Touran-ból, a Passat-ból és a Passat kombiból, illetve a Sharan-ból.

Az új Golf VI-os alapjaira építkező BlueMotion modell alapját egy teljesen új 1,6 literes TDI dízelmotor adja, amely 105 LE teljesítményű, míg maximális nyomatéka 250 Nm 2000-es percenkénti fordulatnál. Mindamellett, hogy a Golf igen kiemelkedő gazdaságossággal bír, 0-100 km/órás sebességre mindössze 11,3 másodperc alatt tornássza fel magát, míg maximális sebessége eléri a 188 km/órát.


Ahogyan más BlueMotion modellek, az új Golf BlueMotion koncepció is módosított váltóáttétellel, újratervezett aerodinamikával (burkolt levegőbeömlők például) rendelkezik, amelyekhez jól párosulnak a koncepción lévő alacsony gördülési ellenállású gumik.

Ahogy minden jövőbeni dízelmotorral hajtott Golf esetében a BlueMotion is dízel részecskeszűrővel rendelkezik majd, ami kiszűré és megsemmisíti az égés folyamán keletkező koromrészecskéket.


Érdekesség, hogy a BlueMotion változat mellett az új VI. generációs Golf alapváltozatai is kiemelkedő gazdaságosságúak. A 2,0 literes 110 lóerős TDI-vel szerelt változat 3,8 liter gázolajat éget el 100 kilométeren, míg eközben CO2 kibocsátása mindössze 119 g/km marad. Ez a jelenlegi Golf BlueMotion modell fogyasztásával és káros anyag kibocsátásával egyenértékű, ami igen nagy előrelépést jelent a Golf modellek takarékosságát és tisztaságát illetőleg.

A Golf 2009. januári bemutatkozását követően vélhetőleg 2009 közepére érkezik majd meg az ultratakarékos BlueMotion változat.