2020. július 06. 20:20   |   Autoblog
címkék:  

Számos újítást hoz az év a Škoda modellpalettáján

Új kormánykerekek, még gazdaságosabb motorok és további vezetői segédrendszerek: immár a 2021-es modellévbe lép a nyáron a Škoda, számos újdonságot tartogatva modellpalettáján.

Az Octavia sorozatból már ismert, új kezelőgombokkal és görgetőkerekekkel kialakított, új két- vagy háromküllős kormánykerekek most a Škoda minden további modellcsaládjában megjelennek, a Fabia és a Superb közötti modellsorozatok belsőégésű erőforrásai pedig az év végére már az Euro 6d kipufogógáz-szabványra állnak át, miközben néhány aggregát teljesítménye is nő. A Superb, a Kodiaq és a Karoq kínálatában további vezetői segédrendszerek jelennek meg, míg a Scala és Kamiq kompakt modelleket igényes részletmegoldások finomítják tovább.

A legszembetűnőbb változást a 2021-es modellév Škoda sorozatain az átdolgozott kormánykerekek képviselik, amelyek az új Octavia modellekben mutatkoztak be, s most a márka minden további modellcsaládjában megjelennek. Felszereltségi szinttől és extrafelszerelés-csomagtól függően kétküllős változatban vagy háromküllős sportkivitelben készülnek. DSG sebességváltó kezeléséhez pedig kapcsolóbillentyűkkel egészül ki. A multifunkciós változatokon új gombok és görgetőkerekek segítik a könnyebb kezelhetőséget.

A Škoda zászlóshajója, a Superb mindkét csúcsmotorja megnövelt teljesítményszinttel érkezik az új modellévre, mégpedig egyaránt kisebb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. Az új EVO-generációhoz tartozó 2.0 TDI csúcsdízel az eddigi 190 LE helyett a jövőben már 200 lóerőt produkál, az AdBlue adalékanyagot a két, egymás mögött elrendezett katalizátor elé célzottan befecskendező, úgynevezett Twindosing-eljárás jellemezte, továbbfejlesztett SCR kipufogógáz-utánkezelés eredményeképpen pedig akár 80 százalékkal is csökkenhet a nitrogén-oxidok kibocsátása.

A 2.0 TSI csúcs-benzinmotor teljesítménye 8 lóerővel 280 lóerőre nő. Mindkét erőforrás teljesíti az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásait, amelyekre a modellévváltással a többi motor is átáll. A konnektorról tölthető hibrid hajtásrendszerű Superb iV után már a Superb összes további motorváltozatához is elérhető lesz a környezetfigyelő rendszer, amely parkoláskor és egyéb manőverezéskor négy kamera által előállított 360 fokos képpel kínál áttekintést az autó közvetlen környezetéről. Ugyancsak újdonság lesz minden Superb modellválasztékában a vontatmány-asszisztens.

A Kodiaq vezetői segédrendszereinek palettája az adaptív tempomat prediktív funkció technikájával bővül a 2021-es modellévre. Az adaptív sebességszabályzás ezen extrafelszerelésként rendelhető változata az első szélvédő mögé épített kamera képei, illetve a navigációs rendszer adatai alapján ismeri fel időben a sebességkorlátozásokat és a kanyarokat, majd automatikusan ennek megfelelően alakítja a sebességet. A Kodiaq Sportline kívánságra klimatizálható sportülésekkel és meghosszabbítható ülőpárnákkal kínált bőrkárpitozással is kapható. A Kodiaq esetében 190 lóerőről szintén 200 lóerőre nő a 2.0 TDI erőforrás teljesítménye, s akárcsak ez a motor, a hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozó, 150 LE 2.0 TDI aggregát is megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az utóbbival megegyező teljesítményű 1.5 TSI motor szintén az Euro 6d határértékekre áll át, manuális sebességváltóval szerelt kivitelében pedig új generációs hatfokozatú váltóművel egészül ki.

A Škoda Karoq a 2021-es modellévben már háromzónás Climatronic légkondicionáló berendezéssel is rendelhető lesz, s akárcsak a Kodiaq, a környezetfigyelő rendszerrel és a vontatmány-asszisztenssel is felszerelhető lesz. Az eddigi 115 lóerős 1.6 TDI dízel belépőmotort az Euro 6d kipufogógáz-szabványra való átállás keretében az új EVO generáció ugyanilyen teljesítményű 2.0 TDI tagjával váltja fel a Škoda, amely SCR katalizátora éppúgy a Twindosing-eljárást alkalmazza, mint a 150 LE teljesítményű 2.0 TDI variáns. Ez utóbbi erőforrás továbbra is elérhető lesz összkerékhajtással és DSG sebességváltóval vagy elsőkerék-hajtással és manuális váltóval. Az 1.0 TSI belépőmotor teljesítménye a jövőben 110 lóerő lesz.

A nagysikerű kompaktmodellek, a Scala és a Kamiq motorjait is az Euro 6d kipufogógáz-szabványra állítják át a 2021-es modellévre, emellett igényes részletmegoldásaik gondoskodnak további finomításokról. Újdonság a 17 col peremátmérőjű, ezüstszínű, extrafelszerelésként rendelhető „Propus” könnyűfém keréktárcsa és újabb „Simply Clever” megoldásként a csomagtérroló alatti multifunkciós zseb. A Kamiq kínálata az új Scoutline változattal bővül, a Scala pedig egy új Red & Grey felszereltségi csomaggal is kapható lesz, amely az Ambition és a Style felszereltségi szinten egyebek mellett az üveg csomagtérajtó borítást is magába foglalja, valamint a hűtőrács kerete és a külső visszapillantó tükrök borítása pedig sportos fekete színű.

A felszereltséghez járó 17 colos „Propus Aero” keréktárcsa kívánságra 18 colos „Vega Aero” vagy „Blade” keréktárcsára cserélhető. A Red & Grey csomag csak bizonyos külső színekkel lesz kombinálható, továbbá markáns vörös-szürke dekorfólia is jár majd hozzá. Minden Scala és Kamiq modell immár aktívszén utastér-légszűrővel lesz felszerelve, amely az allergén anyagokat is eltávolítja a levegőből. A földgázüzemű, 90 lóerős G-TEC változatok szintén Euro 6d minősítéssel rendelkeznek. Az 1.5 TSI erőforrás teljesítménye 150 LE, az 1.0 TSI pedig 110 LE teljesítményszinten áll rendelkezésre.

A Fabia kínálatában a 95 lóerős 1.0 TSI az év második felére már megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabványnak, s a háromhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrás ezután az alapkivitel ötfokozatú manuális sebességváltója mellett hétfokozatú DSG váltóművel is kapható lesz. A könnyűfém keréktárcsák választékát a 16 colos, antracitárnyalatú „Vigo” és a 17 colos fekete, polírozott „Blade” egészíti ki. A Fabia család összes tagja is aktívszén-allergén utastér-légszűrővel készül és az extrafelszerelésként rendelhető, kulcsnélküli nyitás rendszer új változatával is szolgál. Az infotainment területére 6,5 col képátlójú érintőképernyővel és DAB-vétellel a Swing rendszer kínál belépési lehetőséget a Fabia európai piacokra készült modelljeiben.