2020. augusztus 17. 19:35   |   Autoblog
címkék:  

Ez a versenyabroncs szárazon és vízen is használható

A Goodyear bemutatta az egyedi Eagle F1 SuperSport versenyabroncsot, amellyel az összes autó rajthoz áll a Pure ETCR-ben, a világ első teljesen elektromos, több márkát is felvonultató túraautó-versenysorozatában. A Goodyear az izgalmas, új bajnokság kizárólagos abroncsszállítója és alapító partnere.

pureetcrtyre-1

Az egyedülálló futófelületi mintázatú Pure ETCR abroncs a Goodyear nagy teljesítményű Eagle F1 SuperSport termékcsaládjának legújabb tagja. Technológiáját tekintve sokban hasonlít az Eagle F1 SuperSport közúti abroncsra, azonban úgy optimalizálták, hogy maximális teljesítményt nyújtson a Pure ETCR idén bemutatkozó több száz lóerős elektromos túraautói számára.

Az egyedi Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR abroncs megjelenése nagyon hasonló a közúti abroncséhoz, ugyanazt az elképzelést testesíti meg és többnyire azonos technológiákat vonultat fel. Ilyen közös technológia például a Power Shoulder és a High Force Construction, melyek kulcsfontosságúak a teljesítmény maximalizálásához a közúti autók és az 500 kW-os (670 lóerős) Pure ETCR versenyautók esetében egyaránt.

pureetcrtyre-3

A közúti abroncsokon a Power Shoulder technológia masszív zárt külső mintázata javítja a kanyarodási teljesítményt, míg a High Force Construction megoldás rendkívül kemény oldalfali kialakítása jobb kezelhetőséget és vezetési stabilitást biztosít. Mindkét technológia kulcsfontosságú az Eagle F1 SuperSport Pure ETCR változatában is, ám a külső váll a versenyekre további megerősítést kapott. Az eredmény egy egyedülálló abroncs, amely stabilitást és kiváló kanyarodási teljesítményt kínál a világ legerősebb túraautói számára.

A motorsportnak ezen a szintjén szokatlan a futófelületi mintázattal ellátott abroncsok használata, azonban lehetővé teszi, hogy a Pure ETCR csapatok ugyanazokon az abroncsokon versenyezzenek nedves és száraz körülmények esetén is, így nem szükséges a szokásoknak megfelelően száraz pályán sima, slick abroncsokat, vizes pályán pedig mintázatos abroncsokat használni. Egyetlen abroncsspecifikáció használatával az is elkerülhető, hogy három vagy négy gumiváltozatot kelljen elszállítani a világ számos pontjára, ahol a futamokat rendezik. Mindez összhangban áll a Goodyear és a Pure ETCR fenntarthatósági elveivel is.

pureetcrtyre-2

Az elektromos versenyautók nyers erejéből fakadóan a Pure ETCR számos speciális technikai kihívást rejt magában. A versenyautók a gyártók közúti modelljein alapulnak és hasonló kinézetűek, mint a közepes méretű, négyajtós ferdehátú és szedán kivitelek. Az elektromos járművek nehezebbek, mint benzines vagy dízelmotoros társaik, azonban hihetetlen mértékű nyomatékot biztosítanak a pilótának, és akár 500 kW-os teljesítményükkel a versenypályák legerősebb elektromos járművei közé tartoznak.

Az egyedi tulajdonságokból következik, hogy a Pure ETCR autóknak olyan abroncs kell, amely megbirkózik a hatalmas erőkkel és az azonnali nyomatékkal, miközben kiváló tapadást és húzóerőt biztosít.

pureetcrtyre-4

Több hónapos laboratóriumi fejlesztést és finomhangolást követően a Pure ETCR specifikációjú Eagle F1 SuperSport abroncsot a héten tesztelik először versenypályán a franciaországi Alès-ben, majd a következő néhány hónapban folytatódik a koronavírus-járvány miatt átszervezett versenynaptár első, októberi állomásai előtt. A bemutató versenyek a dániai Koppenhágában, az egyesült királyságbeli Goodwoodban, a spanyolországi Aragónban, valamint az olaszországi Adriában lesznek októberben és novemberen, egy hathetes időszakban.

A Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyre szánt termékcsaládjának változatait számos magas szintű és rangos bajnokságban használják, beleértve a FIA WTCR túraautó-világkupát is, amelynek kizárólagos abroncsszállítója ebben az évadban a Goodyear lett. Ez a benzines túraautó-versenyek legfelső kategóriája, melynek promótere – éppúgy, mint a Pure ETCR bajnokságé – a Eurosport Events.