2020. október 13. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

Ötven éves a Lamborghini Urraco

A Lamborghini Urraco idén ünnepli az 50. születésnapját; 1970 októberének végén állt a közönség elé a Torinói Autószalonon. A 2+2 üléses, középmotoros Urraco tele volt innovatív műszaki megoldásokkal, például ez volt a világ első szériaautója körben független kerékfelfüggesztéssel. Vonalvezetését pedig Marcello Gandininak köszönhetjük, aki akkor a Carrozzeria Bertone vezető tervezője volt.

Az Urraco 2,5 literes V8-as motorral debütált, melynek teljesítménye 220 lóerő volt 7800-as fordulatszámon.  Az erőforrás egyedi műszaki megoldása volt a hengersoronkénti egy vezérműtengely, a megnövelt sűrítési arány és a négy darab dupla Weber 40 IDF1 karburátor. A 4,25 méter hosszú Urraco elérhette a 245 km/órás sebességet is.

Az Urracót P250 Urraco néven vezették be a piacra. A “P” a motor hátsó elhelyezésére utalt (posteriore), a 250 pedig a motor lökettérfogatát fejezte ki. A 2,5 literes blokkal 1976-ig készült az autó és 520 darab látott napvilágot belőle. 1974 és 1977 között gyártották a kifejezetten az olasz piacra szánt P200 változatot, melynek 1994 köbcentiméteres motorja 182 lóerőt tudott. Ez a legritkább Urraco, csak 66 készült belőle. Szintén 1974-ben mutatták be, és 1975-1979 között készült a P300 modell, 3 literes és 265 lóerős V8-as motorral. Összesen 190 ilyen autó hagyta el a gyárkaput.

Az Urraco volt az a Lamborghini, amely megágyazott a későbbi V8-as, sőt a V10-es modelleknek is, mint a Gallardo és a Huracan.