2020. október 14. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a legkomolyabb gyári GTI Golf

A Volkswagen a mai napon leleplezte az új Golf GTI Clubsport modellt, amely a nyolcadik generációs kompakt modell egy újabb sportváltozata, egyúttal a legerősebb GTI modell a kínálatban.

Az új Golf GTI Clubsport 300 lóerős teljesítményével a GTI nyolcadik nemzedékének zászlóshajója. Adaptív csillapítással operáló aktív felfüggesztésével és előre beállított Nürburgring vezetési üzemmódjával a GTI Clubsport menetdinamikai szempontból új mércét állít a fronthajtású sportkompaktok mezőnyében.

A GTI Clubsport még agilisabb 2 literes turbómotort kapott (EA888 evo), teljesítménye 300 lóerő, maximális nyomatéka pedig 400 Nm. Alapfelszerelés az új Vehicle Dynamics Manager, amely összefogja az elektronikus differenciálzárak és az adaptív lengéscsillapítás (DCC) vezérlését.

A Golf GTI Clubsportra rátekintve egyértelmű, hogy a járművet nyugodt szívvel versenypályára is ki lehet venni. Egyedi orrkialakítása lenyűgöző: a lökhárító szinte teljesen nyitott, csupán a méhsejt mintájú hűtőrácsba és az oldalsó légterelő lapokba kapaszkodhat bele a szél. Hátul a nagyméretű kétrészes légterelőn akad meg a tekintet. Az elem a Golf GTI Clubsport kiváltsága, más modelleken nem fog feltűnni. Az első spoilerrel együtt fokozzák a leszorítóerőt a tengelyeken. A csúcs-GTI emellett 18 colos Wolfsburg felniken gördül, hasmagassága 10 mm-rel alacsonyabb, és sárvédői szélesebbek a normál GTI modellénél. A kipufogóvégek pedig nem kör alakúak, hanem oválisak.

Az utastérben prémium, velúr borítású sportülések és perforált bőr karimájú, alul lapított sportkormány fogadnak. A 7-sebességes duplakuplungos automata váltómű váltófülekkel is vezérelhető.