2020. november 01. 13:55   |   Autoblog
címkék:  

BMW M5 900 lóerővel

Röviddel azután, hogy a Brabus bemutatta 900 lóerős rakétáját, a feltöltött motorok szakértőjeként immár több mint 30 éve tevékenykedő G-Power kerékre állította a maga 900 lóerős fenevadját. Kiindulási alapnak egy BMW M5 szedánt választottak

Kívülről nem sok látszik abból, amit a G-Power szakemberei elkövettek a bajor szuperszedánon. Pedig 300 lóerővel növelték meg a teljesítményét és 1000 Nm fölé tornászták a forgatónyomatékát. Mélyreható módosításokat hajtottak végre a 4,4 literes ikerturbós V8-as erőforráson. Kicserélték a dugattyúkat és a hajtókarokat, nagyobb hűtőt és új turbófeltöltőket szereltek be, emellett kötelező feladatként megerősítették az erőátviteli rendszert. Végül a vezerlőelektronikát is átprogramozták.

A G5M Hurricane RR-re keresztelt M5 szedán 900 lóerőt és 1050 Nm nyomatékot mozgósít, így elképesztő menetteljesítményeket tud felmutatni, amikkel egyébként a korábban említett Brabus Rocket 900-at is maga mögé utasítja. A tuningolt M5 mindössze 2,5 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, csúcssebessége pedig 350 km/óra, elektronikusan korlátozva. A jobb kanyartartásról és tapadásról minden paraméterében állítható, elöl 15-30, hátul 10-30 mm-t ültető Variant 4-es futómű és 285/30/21, illetve 295/30/21 méretű gumik gondoskodnak.

A G-Power G5M Hurricane RR konverzió még egyszer annyiba kerül, mint egy új BMW M5, 115 ezer eurót kérnek érte.