2012. szeptember 19. 14:09   |   Autoblog
címkék:  

Párizsban debütál a háromajtós Hyundai i30

Az ötajtós és a kombi után a Hyundai i30 háromajtós kivitele is bemutatkozik; a modell világpremierjére a Párizsi Autószalonon kerül sor. A háromajtós modellváltozat egyik legnagyobb vonzereje értelemszerűen a sportos formaterve. 

A Hyundai folyékony szobrászat formanyelvét alkalmazó újdonság erőteljesen emelkedő övvonala, üvegfelületeinek nagyobb szögben döntött sziluettje és hosszabb első oldalajtajai dinamikusabb profilt teremtenek. Ezt a hatást az orr és a far stíluselemeinek módosításai is erősítik.

A Hyundai hatszögletű hűtőmaszkját ez alkalommal új, fekete rácsbetétek és központi keresztléc teszi még feltűnőbbé, a pajzs két oldalán pedig új rajzolatú ködlámpa-egységek találhatók. Ezek kerek ködfényekből, valamint LED-es nappali világításból állnak. A hűtőmaszkon megkezdett rácsháló-tematika a lökhárító új körvonalú alsó felén is folytatódik.

Hátul a lökhárító átdolgozott alsó felében új, vízszintes tájolású, háromdimenziós kialakítású ködlámpák találhatók, amelyek kontrasztot alkotnak az ötajtós modell függőleges ködlámpáival. Ezek, valamint a lökhárító alján elhelyezett fekete betét sportosabb megjelenést kölcsönöznek a farnak. A kocsi külső átváltozását az egyedi könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.

A beltér újdonsága a narancssárga színvilág: ez az opciós tétel többek között a narancssárga öltésekkel varrott kormánykerékre, sebességváltó gombra és ajtókárpitra vonatkozik.

A vezetési élményt az európai igényekhez hangolt rugózási komfort és vezethetőség fokozza, a Flex Steer rendszer révén pedig mindenki személyes ízléséhez, illetve az aktuális menetviszonyokhoz igazíthatja a szervokormány rásegítését.

Az új generációs i30 hatféle motorral választható, amelyekhez hatfokozatú manuális, illetve automata sebességváltók csatlakoznak. A hajtáslánc-választék csúcsán az 1,6 literes „U-II" dízelmotor áll, amely 128 lóerő teljesítménye ellenére mindössze 97 g/km CO2-kibocsátással büszkélkedhet. Ezek az adatok együtt a kategória legjobb teljesítmény/hatásfok arányát jelentik.