2021. január 19. 19:40   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën bemutatta elektromos kisáruszállítóját

A Citroën bemutatta kisáruszállítója elektromos változatát, az ë-Berlingo Furgon modellt, mely a különleges fedélzeti technológiáknak, a továbbra is példás variálhatóságnak és hasznos kapacitásnak, valamint az elektromos vezetés nyújtotta előnyöknek köszönhetően tovább növeli a céges ügyfelek munkájának hatékonyságát.

Az ë-Berlingo Furgon lítium-ion akkumulátorának köszönhetően a vállalkozók akár 275 kilométeres (kör)utakat is megtehetnek anélkül, hogy közben újra kellene tölteniük a járművet. A PSA e-CMP platformjának hajtásláncát alkalmazó ë-Berlingo Furgon mindkét karosszériaváltozata azonos akkumulátorkapacitással rendelkezik, amely a felhasználók túlnyomó többségének mindennapi útjaihoz elegendő hatótávolságot biztosít.

A minél nagyobb hatótáv érdekében az ë-Berlingo Furgon hajtáslánca visszatermeli a fékezési és lassítási fázisokban keletkező energiát. A visszanyert energia mennyisége a középkonzolon elhelyezett B gomb megnyomásával tovább növelhető. Az akkumulátorra 8 évre vagy 160 000 kilométerre szóló jótállás vonatkozik (a jótállás lejártakor az akkumulátorkapacitás 70%-áig). Az egy év (vagy 20 000 km) elteltével esedékes ellenőrzéskor, majd a kétévente (vagy 40 000 kilométerenként) végzett karbantartások során a tulajdonos minden alkalommal kap egy igazoló dokumentumot az akkumulátorkapacitásról.

Az ë-Berlingo Furgon meghajtásáról egy villanymotor gondoskodik, amely 100 kW (136 LE) teljesítményű és 260 Nm nyomatékú. Normál vezetési üzemmódban 80 kW/180 Nm áll rendelkezésre, Eco módban 60 kW/190 Nm használható, míg Power módban kiaknázható a maximális 100 kW és 260 Nm.

A hagyományos hálózati csatlakozótól a 30 perc alatt 80%-os töltöttséget biztosító villámtöltésig háromféle töltési megoldás létezik. Egyszerű Green’up típusú csatlakozóval az akkumulátor jobbára egy éjszaka alatt feltölthető, így az autó reggelente készen várja az újabb munkanapot. Hálózatról történő töltés mode 2 kábellel a lakó- vagy munkahelyünkön vagy egy parkolóban. Az ilyen típusú töltés szabványos 8 A vagy megerősített 16 A csatlakozóról történik. Az utóbbival a felére csökkenthető a töltési idő, így a teljes töltöttség kevesebb mint 15 óra, a 100 km megtételéhez szükséges szint pedig 5 óra 30 perc alatt érhető el.

Magán vagy nyilvános gyorstöltés 3,7–22 kW-os Wallbox és opciós mode 3 kábel segítségével. A 0-ról 100%-ra való feltöltés ilyenkor 7 óra 30 percet (7,4 kW-os egyfázisú Wallbox esetén) vagy 5 órát (11 kW-os háromfázisú Wallbox esetén) vesz igénybe. Villámtöltés akár 100 kW-os nyilvános töltőoszlopról a töltővel egybeépített mode 4 kábel segítségével. Az 50 kWh-s akkumulátor 30 perc alatt 80%-ra tölthető fel vele.

Az ë-Berlingo Furgon modellen az olcsóbb éjszakai áram kihasználása érdekében időzített töltésre, illetve az utastér előfűtésére/-hűtésére is lehetőség van. A MyCitroën alkalmazás segítségével távolból is vezérelhető az akkumulátor töltése, ellenőrizhető a töltésszint és az aktuális hatótávolság, elindítható, illetve leállítható az előfűtés/-hűtés funkció és későbbi időpontra is időzíthető a töltés. Mindez a vezető okostelefonján vagy tabletjén keresztül, vagy közvetlenül a jármű érintőképernyőjén, a navigációs rendszer „Energia” menüjében történik.

Az ë-Berlingo Furgon a Berlingo-kínálat teljes jogú tagja. Kívülről nézve két dologban különbözik a hagyományos változattól: az egyik az elektromos meghajtásra utaló „ë” betű, mely a bal első ajtón a modell neve előtt jelenik meg, a másik pedig az üzemanyag-betöltő nyílás helyén található töltőnyílás. Az autó belterében minden úgy lett kialakítva, hogy megkönnyítse az új Citroën ë-Berlingo Furgon használatát. A középkonzolon egy ë-billenőkapcsolóval vezérelhető a sebességváltó, a vezetési módok pedig egy üzemmódkapcsolóval aktiválhatók. Extraként személyre szabható, 10 colos HD digitális kijelzős műszercsoport és head-up display is rendelhető.

Az új Citroën ë-Berlingo Furgon a hagyományos változat felépítéséből adódó valamennyi előnnyel rendelkezik. A kompakt méretek mellett nagyfokú variálhatóság, ergonomikus kialakítás, tágas belső tér, elegendő tárolóhely és optimális rakodókapacitás jellemzik, egyszóval ideális munkaeszköz. A két méretben (M = 4,40 m, XL = 4,75 m) kínált ë-Berlingo Furgon fedélzetén két vagy három személy utazhat. A haszongépjárműből két karosszériaváltozat létezik: M és XL méretű furgon és XL méretű duplakabinos furgon.

A modell kompakt méreteiből adódóan fürge és jól kormányozható, az Extenso fülke utasülésének lehajtásával ugyanakkor M méret esetén 3,09 m, XL változat esetén pedig 3,44 m rakodófelület áll rendelkezésre. A kerékdobok között mért hasznos szélesség 1,23 m, így az autó rakterébe egymás mögött két EUR raklap is befér. A hasznos térfogat – a hagyományos változatéhoz hasonlóan – 3,3 m3 -től (XS változat Extenso fülke nélkül) 4,4 m3 -ig (XL változat Extenso fülkével) terjedhet. A 800 kg-ot is elérő hasznos terhelés és a 750 kg vontatható teher (minden változaton) megfelel a kategóriára jellemző elvárásoknak.

A válaszfalon kialakított nyílásnak köszönhetően a hosszú tárgyak szállítása sem okoz gondot, ráadásul az első utasülés is lehajtható. Az utasülés kiszerelésével a rakodótér tovább növelhető, a középső ülés lehajtott háttámlájába beépített mozgatható írótábla jóvoltából pedig egyenesen egy mobil irodában találjuk magunkat. Az sem elhanyagolható, hogy az ë-Berlingo Furgon utasterében összesen 113 liter űrtartalmú tárolóhely van.

Az ë-Berlingo Furgon 18 hasznos technológiát kínál, amivel napi szinten biztonságos és nyugodt vezetést biztosít a vállalkozók számára. A vezetéssegítő funkciók között megtalálható a szabad kezes nyitó- és indítórendszer, a színes kijelzős head-up display, a visszagurulás-gátló, az első, hátsó és oldalsó parkolóradar, a tolatókamera, a surround rear vision funkció, az adaptív fényszóró, az elektromos rögzítőfék és a túlterhelésjelző. Fokozott biztonságot nyújt az aktív vészfékrendszer, a sávtartó asszisztens, a fáradtságfigyelő, a vontatmánystabilizáló, a lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control, a táblaolvasó rendszer és a holttérfigyelő.

Az érintős Connect Nav navigációs rendszeren a rádió-, telefon- és navigációs funkciók hangfelismeréssel is vezérelhetők. A rendszeren keresztül különböző kapcsolódási szolgáltatások vehetők igénybe. A TomTom Traffic valós idejű forgalmi információkkal szolgál és így segít megtalálni a legjobb útvonalat. Az Apple Car Play és Android Auto protokollal kompatibilis Mirror Screen funkció jóvoltából a csatlakoztatott okostelefon kijelzője a gépjármű érintőképernyőjére tükrözhető.

A Citroën ë-Berlingo Furgon várhatóan 2021 második felében érkezik a kereskedésekbe.