2021. július 06. 19:15   |   Demcsák Gergely
címkék:  

Kigyúrt és pokolian gyors az új Novitec Ferrari

A Novitec N-Largo márkanévvel illeti legextrémebb alkotásait, amelyek rendszerint a világ legexkluzívabb sportautóinak kiszélesített és alaposan megizmosított változatai. Ennek az elit családnak a legújabb tagja a Ferrari F8 Tributo N-Largo, amiből összesen csak 15 darab láthat napvilágot.

A legújabb N-Largo kreáció alapja a kétüléses Ferrari F8 Tributo volt, amelyet látványos és aerodinamikailag hatékony widebody karosszériával vérteztek fel. A könnyű, ám nagy szilárdságú karbon elemekből összetevődő N-Largo karosszériakészlet a szélcsatornában vizsgázott, mielőtt felkerült volna az olasz szupersportkocsira.

A Novitec példánya 211 centiméter széles a hátsó tengelynél mérve, így a gyári változatot éppen 13 centiméterrel múlja felül. A jól láthatóan szélesebb csípőjű gépre a szakemberek új oldalelemeket építettek, amelyek kihangsúlyozzák az új homokóra alakot. A lemezekbe légnyílásokat is vágtak, így a motorhoz és a fékekhez még több friss levegő áramlik.

A felhizlalt kerékjáratokba óriási kerekeket álmodtak, amelyek a 35 mm-es ültetésnek is köszönhetően tökéletesen kitöltik a rendelkezésükre álló helyet. A Vossennel közösen tervezett, extrém konkáv, kovácsolt NF10 NL keréktárcsák mérete hátul 12 x 22 col és 335/25 méretű abroncsokat feszítettek rájuk. Az első, szellőzőkkel is ellátott sárvédők 7 centimétert adnak hozzá a szélességhez és 9,5 x 21 colos kerekeket fogadnak be. A gumik mérete itt 255/30.

Természetesen az első és a hátsó traktust is a megváltozott dimenziókhoz igazították. Az első splitter, a küszöbidomok és a nagyméretű diffúzor optikailag tovább szélesítik és még inkább az útra “húzzák” a járművet. A kacsafarok stílusú hátsó légterelő szárny és a diffúzor növelik a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt és még jól is néznek ki. Akárcsak a karbon hátsó légbeömlő, amely optimalizálja a motortér légcseréjét.

Az F8 Tributo N-Largo brutális teljesítményével is lenyűgözi az embert. A 3,9 literes ikerturbós V8-as aggregát a plug-and-play N-Tronic vezérlőmodulnak és a sport kipufogórendszernek köszönhetően 98 lóerővel izmosodott. A turbómotor jelen állapotában 818 lóerőt és 903 Nm-t ad le, előbbit 7960-as, utóbbit már 3100-as fordulatszámon. A felhúzott Ferrari menetteljesítményei lélegzetelállítóak: nulláról százra 2,6, nulláról kétszázra 7,4 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 340 km/óra.