2021. július 19. 18:24   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Máris elkaszálja a Kia a Stingert?

Egy éven belül leállíthatja a Kia sportmodelljének gyártását, mivel a Stinger nem hozta az elvárt számokat. Szomorú, de az SUV-k és elektromos autók terjedésével az ilyen modelleknek nem sok babér terem, amin az se segít, hogy ez volt a gyártó első családi sportautója.

Az újságírók és a szakmabeliek nagy érdeklődéssel várták a Kia első nagyteljesítményű családi sportautóját, mely 2017-ben került a kereskedésekbe.

Most, hogy a modell átesett a ráncfelvarráson, kiderült, sajnos hiába tetszik a tulajdonosoknak, ők bizony nincsenek elegen ahhoz, hogy a koreaiak erőltessék a következő generáció tervezését, így 2022 második negyedévében befejeződhet a Stinger gyártása. A Kia ugyanis bejelentette jövőéves terveit, melyben a dél-koreai Sohari gyártóüzem, ahol eddig a Stinger készült, már az elektromos és hibrid (pl. Carnival Hybrid) modellek gyártását tervezi.

A legkedveltebb sportos Kia minőségét és szellemiségét tekintve hatalmas ugrás lett a Kia addigi kínálatához képest, de sajnos rosszkor volt rossz helyen, így a 2022-es modellév lesz az utolsó, ami azonban tartogat még néhány újítást. Először is a kínálat alját jelentő 2.0 literes turbómotort 2.5 literes, szintén négyhengeres feltöltős egység váltja fel 300 lóerő (224 kW) mellett 422 Nm csúcsnyomaték leadása mellett, ami 45 lóerős és 69 Newtonméteres növekedés a korábbi aggregáthoz képest. Emellett továbbra is elérhető lesz a 3.3 literes duplaturbós V6-os, amely már 368 lóerővel (274 kW) és 510 Nm-rel repíti a kéttonnás kasztnit.

Mielőtt végleg elköszönne, esély van speciális kiadások megjelenésére. Közülük az első ilyen a Scorpion (skorpió) különkiadás, melyet júniusban mutattak be (képeken látható), és különleges 19 collos kerekeket, valamint egyéb egyedi külső kiegészítőket kapott.