2021. szeptember 17. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

Novitec Ferrari F8 Spider

Az egzotikus olasz sportautók első számú nemesítője, a német Novitec átalakította a Ferrari F8 nyitható tetejű változatát. A tuner szokásához hűen nyers karbon kiegészítőkkel, speciális kovácsolt könnyűfém kerekekkel és motortuninggal látta el az olasz szupersportgépet, amely a módosítások után 340 km/órás sebességre is képes.

A Novitec meglehetősen nagy tapasztalattal rendelkezik a világ legizgalmasabb sportautóinak még borzongatóbbá tételében. Kifejezetten kedveli az ágaskodó lovacskás olasz márka modelljeit. Ezúttal az F8 Spider modellt szemelte ki magának, amelyet begurított a műhelyébe és nyakon öntötte karbonnal. Szénszálas aerodinamikai kiegészítőkkel öltöztette fel a Ferrarit, amely nemcsak dögösebbé vált ezáltal, de simábban is szeli a levegőt és jobb lett a tapadása.

Előre egy kétrészes szoknyát erősítettek fel, egyedi oldalsó légterelőkkel, amelyek fokozzák az első tengelyre ható felhajtóerőt. Versenyautós kinézetet kölcsönöznek az autónak a szénszálas első légnyílás, a szélvédő előtti karbon pengeelem, az egyedi kilincsek és a külső tükrök, amelyek formáját a modern versenyautók ihlették.

Az első légterelők folytatásaként megjelenő, kiálló küszöbidomok még szélesebbnek és mélyebbnek láttatják az autót, míg az ajtók mögötti karbon keretes légbeömlők még hatékonyabban szállítják a friss levegőt a hűtőkhöz. A hátsó fertály diszkrét karbon élspoilerrel gazdagodott, de kérésre nagyobb méretű, hagyományos vagy kacsafarok stílusú légterelőt is felszerelnek az autóra. A vevő a diffúzorra is kérhet karbon díszítést, illetve opcióként lecseréltetheti az egész elemet egy Novitec darabra. Az integrált szellőzőkkel rendelkező motorfedél is szénszálas műanyagból készült.

A fekete Ferrarira gyönyörű, öt duplaküllős Novitec NF10 felniket csavaroztak fel, amelyek érdekessége a központi csavaros dizájn és a selyemfényű bronz festés, amelyek remekül ellentételezik a fekete fényezést és a karbon alkatrészeket. A high-tech, kovácsolt kerekek nagyon könnyűek és merevek. Elöl 9 x 21, hátul 12 x 22 a méretezésük és 255/30 ZR 21, illetve 335/25 ZR 22 méretű abroncsokat hordanak, amivel tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat. Ebben persze a sportrugók által szavatolt 35 mm-es ültetés is szerepet játszik.

A hagyományoknak megfelelően a Novitec mérnökei az erőforrás teljesítményét is feltornászták. A 3,9 literes ikerturbós V8-as mindkét hengersorára egy-egy erőmodult telepítettek, amelyek egyedi befecskendezés- és gyújtástérképpel ismertetik meg a motort és a töltőnyomást is megemelik. Az eredmény 802 lóerő 8000-es fordulatszámon és 898 Nm nyomaték 3100-as fordulatszámon. A plusz 82 lóerő és 120 Nm 2,6 másodperces százas és 7,8 másodperces kétszázas gyorsuláshoz vezetett, amihez még 340 km/órás végsebesség is tartozik. Inconel sport kipufogórendszerrel még néhány további paripa is előcsalogatható az aggregátból.