2021. december 12. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a 300 lóerős rali Fiat Panda

Ha a 80-as években a Fiat B-csoportos raliautót készített volna a Panda alapjaira, akkor az bizonyosan így nézett volna ki. A rali versenyautókat építő brit M-Sport egyedi rendelésre rakta össze ezt a rendhagyó gépet, amellyel bármely raliversenyen nyugodt szívvel el lehet indulni.

A Panda by M-Sport, vagyis a Pandemonium egy normál utcai Panda 4×4-ként kezdte meg az életét. Hosszú hónapok kitartó tervezése és építése után azonban tűzokádó versenyautó lett belőle, amely az aszfaltozott és sóderes speciál szakaszokon egyaránt megállja a helyét.

A Pandemonium technikája az M-Sport által valaha épített legsikeresebb ügyfél versenyautótól, a Fiesta R5 Mk1-től érkezett. 2013-as bevezetése óta az M-Sport 294 darab R5 Mk1-et állított kerékre, amelyek a mai napig közel 1000 futamgyőzelmet szállítottak.

A szakemberek az R5 Mk1 alvázára ültették rá a Panda kasztniját, ám csak miután nagy körültekintéssel 36 centiméterrel kiszélesítették azt. A mestereknek mindezt úgy sikerült elérniük, hogy az ikonikus dobozforma megőrizte eredeti sármját. Agresszív, szögletes kerékjárati íveket szereltek a kocsira, amelyekhez új küszöböket és lökhárítókat faragtak ki. Az átszabott Panda kinézetével így a legendás B-csoportos versenyautókat idézi.

A Pandemonium hajtásáról egy 1,6 literes Ford Ecoboost turbómotor gondoskodik, amely 300 lóerőt és 450 Nm nyomatékot ad le. Az ötfokozatú Sadev szekvenciális váltóval ellátott Panda 4×4 nagyot lép, a mellékelt videó tanúsága szerint az összkerekes drifteket is könnyűszerrel megoldja.

Az utastérben csak a legszükségesebb dolgokat hagyták meg és beépítették az összes kötelező biztonsági kelléket. A versenyülésekhez hatpontos biztonsági övek tartoznak, FIA-homológ bukóketrec merevíti a karosszériát, a hátsó ülések helyén pedig a pótkerék utazik. Kedves részlet a csomagtérajtóra erősített ‘PANDA 4×4’ embléma.

A Panda by M-Sport megnyitotta az utat az egyedi megrendelésre készített járművek előtt az M-Sportnál. A különleges ügyféligények teljesítésére és kisszériás járművek gyártására új részleget is létrehoztak, az M-Sport Special Vehicles-et. A tesztelést és a finomhangolást pedig az M-Sport saját birtokán felépített tesztpályáján végzik.