2022. január 06. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

Elindult a hidrogénhajtású Peugeot furgon gyártása

Tavaly december 13-án legördült a gyártósorról a Peugeot legelső hidrogénhajtású szériamodellje. A Peugeot a Citroënnel együtt ezzel a legelső gyártók egyike, amelyek a haszongépjárművek szegmensében a hagyományos meghajtású és az akkumulátoros elektromos modellek mellett hidrogén üzemanyagcellás elektromos változatot is kínálnak.

A 2021 végén frissen gyártásba került e-Expert Hydrogen a márka „Extended power of choice” névre hallgató stratégiájának új szimbóluma, mely a választási lehetőségek kibővítésével garantálja, hogy minden ügyfél megtalálja a saját céljainak legmegfelelőbb motorváltozatot, azonos design, karosszéria és helykínálat mellett.

A Peugeot e-Expert Hydrogen az akkumulátoros e-Expertre épül. Gyártása Franciaországban, az hordaini (Nord, Hauts de France) gyárban történik, az átalakításra pedig a németországi Rüsselsheimben, a Stellantis hidrogéntechnológiára specializálódott szakértői központjának gyártósorain kerül sor.

A Peugeot hidrogénhajtású furgonjában tökéletesen sikerült integrálni az üzemanyagcellás rendszert a motortérbe és az alvázba. Az eredmény változatlan rakodókapacitás és alacsonyabb súlypont. A Stellantis által kidolgozott „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” rendszer a következőkből áll: egy üzemanyagcellából, mely a tartályban lévő hidrogénnek köszönhetően megtermeli a gépjármű meghajtásához szükséges villamos energiát, továbbá egy 10,5 kWh kapacitású, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorból, mely a vezetés bizonyos fázisaiban szintén a villanymotort táplálja.

A hidrogénnel való feltöltés mindössze 3 percet vesz igénybe, ami több mint 400 km WLTP szerinti hatótávolságot biztosít (adat jóváhagyás alatt). Az e-Expert Hydrogen kétféle hosszmérettel készül, a dízel- és az elektromos változatéval megegyező rakodókapacitással (akár 6,1 m³ raktérfogat). A hasznos terhelése és a vontatókapacitása 1 tonna. A maximális sebessége 130 km/óra.

Az e-Expert Hydrogen mindenhol csendben és CO2-kibocsátás nélkül közlekedik, és sem a hasznos szolgáltatások, sem a kényelem, sem a vezetési élmény terén nem ismer kompromisszumot.

A hidrogén mára az energetikai átállás egyik fontos pillérének számít, és számos nemzetközi projekt épül köré. Európában is kiépülőben van a szükséges infrastruktúra, a European Clean Hydrogen Alliance pedig egy kb. 60 milliárd eurós befektetéssel támogatja ezt a megoldást.

A kormányzati terveknek köszönhetően Európában folyamatosan nő a hidrogéntöltő állomások száma, a Peugeot pedig az energiaszolgáltatókkal közösen csomagajánlatok kidolgozásán munkálkodik.

A hidrogénhajtású Peugeot furgon első vásárlója a Watea by Michelin, a Michelin csoport zöld mobilitási megoldásokra szakosodott fiatal leányvállalata volt.