címkék: dakar rali, hunter, loeb, prodrive, rally-raid, tereprali
A nap képe: a világ első terepes hiperautója
A Prodrive jóvoltából immár bárki átélheti azt, amit Sebastien Loeb a Dakar-ralin, a brit műhely ugyanis megalkotta a Huntert, a tereprali-versenyautó utcai változatát.
A Hunter a kilencszeres rali-világbajnok, Sebastien Loeb rally-raid versenyautójából született, amelyet a világ legnehezebb autóversenyére terveztek. Ám a Hunter valójában még szélsőségesebb a Loeb által vezetett autónál, ugyanis 50%-kal erősebb nála és a rugóútjai is hosszabbak.
A 3,5 literes V6-os ikerturbós motor a Hunterben több mint 600 lóerőt és 700 Nm nyomatékot termel, s a versenyautó kézi szekvenciális váltóműve helyett egy simán és gyorsan kapcsoló, kormányra szerelt váltófülekkel vezérelhető hatgangos automataváltót kapott.
A Prodrive becslése szerint a Hunter kevesebb mint 4 másodperc alatt sprintel százra és elérheti a 300 km/órás sebességet is, annak ellenére, hogy nehéz terepre és homokra tervezett 35 hüvelykes terepabroncsokon gördül.
A belső teret Ian Callum, az eredeti rally-raid versenyautó tervezője alkotta meg. A sofőr egy digitális központi kijelzőről tájékozódhat, a középkonzolon pedig hagyományos kezelőszervek kaptak helyet.
Az autó maga egyébként acél térvázas szerkezetű, karosszériája karbon-kompozit anyagú. A Hunter felfüggesztése a versenyautóból származik, dupla lengéscsillapítók és 350 mm-es helyett 400 mm-es rugóút jellemzik. Az utasok hatpontos övekkel szerelt karbon kagylóülésekben foglalnak helyet, testi épségüket FIA sztenderd bukókeret védi.
A Prodrive Hunter alapára 1,25 millió font adók nélkül.