2022. március 22. 15:10   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a tisztán elektromos Volkswagen mikrobusz

A Volkswagen a napokban a Bulli sorozat gyártási helyszínén, Hannoverben bemutatta a nagyközönségnek az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo modelleket. Európa első, tisztán elektromos személyszállító és áruszállító kisbusz modelljével a Volkswagen egy további megoldást kínál a fenntartható és szén-dioxidtól mentes mobilitás területén.

Csakúgy, mint a Volkswagen márka ID. családjának minden modellje, az ID. Buzz is ugyanazt a műszaki alapot, a csoport moduláris elektromos platformját (MEB) használja, és a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri üzemében készül. A világ első, tisztán elektromos autók számára készült, méretezhető, sorozatgyártásra alkalmas platformja biztosítja a több márka által is használt alapot a különböző modellek és szegmensek számára. Felépítése a szoftverek és technológia olyan irányú továbbfejlesztését is lehetővé teszi, amelyet nem csupán az ID. Buzz-hoz hasonló új modellek, de a távoli frissítésnek köszönhetően a már kiszállított példányok is hasznosíthatnak.

Az új modellcsalád vezetéstámogató rendszerei könnyed vezetést és tökéletes biztonságot garantálnak. Az ID. Buzz és ID. Buzz Cargo modellekben az alapfelszereltség része a „Car2X” közvetlen környezetre vonatkozó figyelmeztető rendszer, amely más járművektől és a közlekedési infrastruktúra egyéb elemeitől érkező jelzéseket használja, hogy valós időben észlelje az esetleges veszélyeket. Szintén a szériafelszereltség része a vészfék-asszisztenssel rendelkező Front Assist rendszer illetve a kisbusz esetében a forgalmi sáv tartását segítő Lane Assist is. Az új szoftverrel új vezetéstámogató funkciók is érkeznek az ID. család kínálatába. Opcionálisan a tömeges adatgyűjtést használó Travel Assist funkció is elérhető, amely a részben automatizált vezetést támogatja a teljes sebességtartományban, illetve az autópályán történő sávváltásban is segítséget nyújt. Szintén újdonság a már korábban mentett útvonalhoz kapcsolódó automatizált parkolást segítő Memória funkció.

Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo modellek Európában egy 77 kWh kapacitású akkumulátorral mutatkoznak be. Ez látja el árammal a 150 kW (204 LE) teljesítményű elektromos motort, amely a hátsó tengelyen kapott helyet. A lítium-ion akkumulátor falitöltőről és nyilvános töltőállomásról is tölthető 11 kW teljesítményű váltakozó áramról. CCS csatlakozó használatával az egyenáramú gyorstöltő-állomásokon a töltési teljesítmény elérheti az akár 170 kW-ot is. Ennek alkalmazásával az akkumulátor 5 százalékról 80 százalékra való töltése közel 30 percet vesz igénbe.

A legújabb ID. szoftver használatával a modellcsalád a „Plug & Charge” funkciót is kínálja a jövőben. Ennek használatával az ID. Buzz a töltőcsatlakozón keresztül számos szolgáltató egyenáramú gyorstöltő állomásán tudja magát hitelesíteni. További kényelmi funkció, hogy az autó ily módon az összes szükséges információt közvetlenül egyezteti a töltőállomással. A kétirányú töltés lehetővé teszi, hogy az akkumulátorban tárolt, nem használt energia az ügyfél otthoni rendszerébe kerüljön visszatáplálásra (V2H). Az energia áttöltése és a kommunikáció egy speciális egyenáramú kétirányú falitöltő segítségével valósul meg.

Az ID. Buzz vezetője és utasai egy tágasan megalkotott belső térben tapasztalhatják meg az új Bulli érzést. Az egyterű változat hívogató, barátságos hangulatú belterében öt személynek és csomagjaiknak (1 121 literig) jut bőséges hely az utazás során. Ha a második üléssort lehajtjuk, a csomagtér befogadóképessége 2 205 literre nő. Az ID. Buzz Cargo áruszállító kivitelnél az ügyfél kívánsága alapján két vagy három ülés kerül az első sorba, amelyeket egy fix válaszfal határol a 3,9 m3 rakodótértől. A károsanyag-kibocsátástól mentes áruszállító változat akár két szabvány raklapnyi, keresztben elhelyett áru befogadására is képes.

Az ID. Buzz és ID. Buzz Cargo modellek egyik jellemzője a 2 988 milliméteres tengelytáv, amely hozzávetőleg megegyezik a jelenlegi T6.1 modellével. Mindkét változat hossza 4 712 milliméter. Az igen hosszú tengelytávnak köszönhetően még optimálisabb a jármű kihasználhatósága. A tetőantennával együtt az ID. Buzz két változata 1 937 mm vagy 1 938 mm magas lehet. 1 985 milliméteres szélességével az új modell 81 milliméterrel szélesebb, mint a T6.1. Fordulóköre szokatlanul kicsi, alig haladja meg a 11,1 métert.

Az első Bulli, a T1 esetében is már a dizájn követte a funkciót, az autóipar eme központi tételét az ID. Buzz formavilágának megalkotásánál is követték. A letisztult, ikonikus forma itt kiemelkedő aerodinamikai mutatókkal párosul: az ID. Buzz légellenállási együtthatója 0.285, míg az ID. Buzz Cargo esetében ez 0.29. Mindez csökkenti az energiafogyasztást és növeli az autó hatótávolságát.

Az ID. Buzz modellcsalád tagjai a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri központi üzemében készülnek. Az ide szállítandó elektromos hajtásrendszer egységek többsége szintén Németországban készül. 2022. óta a hannoveri üzem a Csoport egyik legkorszerűbb, tisztán elektromos járművek gyártását végző egysége. Hannoverben – ahol egykor a Bulli sorozat készült – napjainkban három párhuzamos Bulli gyártása zajlik, amelyek közül kettő elektromos.

Az európai előértékesítés májusban indul, a piaci bevezetés ősszel várható. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo az első néhány európai országban, így Magyarországon is, idén ősszel jelenik meg.