2022. május 04. 18:05   |   Autoblog
címkék:  

Mercedes buszokhoz szállít hidrogén üzemanyagcellás modult a Toyota

A Toyota világelső hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiáját használja majd a Daimler új városi autóbusza, a hatótávnövelővel ellátott Mercedes-Benz eCitaro. A japán autógyártó műszaki támogatást is nyújt majd az üzemanyagcellás modul integrálásához a busz hajtásláncába.

Toyota_hidrogen_uzemanyagcella_Mercedes_Benz_e_Citaro_Range_Extender

A Toyota high-tech üzemanyagcellás modulját (TFCM) használja majd a Daimler városi busza, a hatótávnövelővel ellátott Mercedes-Benz eCitaro Range Extender. A TFCM2-F-60 egy második generációs lapos modul, amely 60 kW teljesítményt ad le, és könnyen ráépíthető a busz tetejére, az akkumulátor és a hidrogéntartályok mellett.

A Toyota üzemanyagcellás technológiájának egyik fő előnye, hogy a tisztán elektromos autóbusz hatótávolsága városi forgalomban körülbelül 400 kilométerre növelhető a szóló, és akár 350 kilométerre a csuklós autóbusz esetében. Az akkumulátor és az üzemanyagcella kombinációja hatótávnövelőként szükségtelenné teszi a nap közbeni töltéseket. Az integrált feszültségátalakítóval a TFCM 450 és 700 volt közötti feszültségtartományban működik, a leghatékonyabban pedig körülbelül 30 kW-on üzemel.