2022. augusztus 08. 15:15   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Giulia QV arcot kapott az Alfa Romeo Brera

A tizenéves sportos kupé ugyan eredeti valójában sem tartozik a csúnya autók közé, de egy olasz csapat modernebbé tette az orrát és adott még hozzá néhány extra részletet. Az eredmény magáért beszél: szemből nehezen megkülönböztethető egy Giulia Quadrifoglio modelltől.

Az Alfa Romeo Brera egy sportkupé, melyet az olasz márka 2005 és 2010 között értékesített, s habár mára kissé megfakult szépsége, még mindig képes elcsavarni a fejeket. No persze egy Giulia Quadrifoglio mellett valóban nem hat frissen, így egy olasz csapat azt gondolta, rárakja a modernebb modell maszkját a Brera orrára és hozzá méltó hátsó részt is csinál.

A projektautó az Alfa Romeo GT Sud-Est nevet kapta és majdnem egy évbe telt a Giulia orr tökéletes átültetése. A jó hír, hogy a PariS’5 GaraGe tuningműhely által elvégzett beavatkozást bármely Brera tulaj kérheti és a cég a know how-t elsajátítva már négy hónap alatt elkészül a műtéttel. Hogy ez mit takar?

A lényeges rész természetesen a front, ahol az eredeti lökhárítót, lámpákat, kerékíveket és motorháztetőt leszerelik, majd előbbi kettő helyébe a Giulia megfelelő alkatrészei keerülnek, utóbbiakat pedig átalakítják, hogy tökéletes legyen az illeszkedés. Az egyik nehéz pont az, hogy míg a Giulia hátul hajt, a Brera elől vagy mind a négy kerekét, így hosszabb orral rendelkezik, ráadásul keskenyebb a szedánnál. Ennek megfelelően szélesítést is alkalmaztak a vállalkozás emberi, hogy ne egy amorf eredmény szülessen, így sok alkatrészt üvegszálas anyagból egészítettek vagy képeztek ki. A fronthoz illően a hátsó tengelyt is szélesítették, illetve hátsó oldalablak takarókat, egy agresszív diffúzort valamint hátsó szárnyat tettek a Brerára, a pontot az i-re a LED lámpák teszik fel, melyek kaptak némi grafikát is, így különböző mintákat tudnak kirajzolni.

Az elkészült autót kékre fényezték, de némi sárga grafikát is raktak rá, hogy még figyelemfelkeltőbb legyen. Az eredeti 3.2 literes V6-os JTS motort, amely 260 lóerő leadására lenne képes, az Autodelta J5 csomagjával látták el, így 348 lóerőre ugrott a teljesítménye, de az átalakítani kívánt autóknál mindegy, hogy a 2.2-es vagy 1.75-ös benzines, esetleg a 2.4 JTD turbódízel ketyeg a modell orrában, mindegyiknél elérhető egy kis erőtöbblet.

Aki megunta vagy megtörte saját Brerája orrát, annak a kívánt módosításoktól függően 20 ezer eurótól felfelé kell gondolkodnia az átalakításban. Ez magában foglalja a teljes fényezést, viszont a donor autót természetesen nem. Amennyiben üvegszál helyett kevlárra vagy szénszálas műanyagra lenne igény, ezek is elérhetők, de magasabb áron.