2022. november 01. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Novitec Ferrari SF90 Spider

A Novitec ismét bizonyította, hogy nála jobban senki sem ért a maranellói sportautók nemesítéséhez. Az ágaskodó lovas márka kínálatának legerősebb, plug-in hibrid hajtásláncú tagját vette kezelésbe, tovább javított a menetteljesítményein és még dögösebbé varázsolta a külsejét.

A német tuner korábban már dolgozott az SF90 modellen, ám ezúttal a nyitható tetős verzión mutatta be a tudását. Egy sportautó, s legyen az egy gyárilag négy számjegyű teljesítményt felvonultató szupersportautó, egyszerűen nem lehet túl erős. A Novitec ezt a filozófiát követve fejlesztette ki teljesítménynövelő csomagját a kereken 1000 lóerős plug-in hibrid géphez. A kiegészítő villanymotorokat nem bolygatta, inkább a 4 literes duplaturbós V8-as benzinmotorra koncentrált.

A befecskendezésnek és a gyújtásnak, valamint az elektronikus töltőnyomás-vezérlésnek új térképet írtak, és hengersoronként egy N-Tronic modullal a motorhoz adaptálták. A kipufogórendszerben is találtak kiaknázatlan potenciált: egyedi 100-cellás fém katalizátorokat szereltek be és a hőszigetelésről is gondoskodtak. A megrendelők választhatnak aktív pillangószelepes vagy szelepek nélküli verziót. A 112 mm-es végcsövek opcióként szénszálas burkolattal is elláthatók.

A professzionális alkatrészek együttesen 109 lóerővel gyarapították a V8-as motor teljesítményét és 118 Nm-rel emelték meg a forgatónyomatékát. A három villanymotor és a 889 lóerősre tuningolt belső égésű motor kombinált teljesítménye így 1109 lóerőre nőtt 7300-as fordulatszámon. Az összkerékhajtású Novitec SF90 Spider ennek eredményeként mindössze 2,4 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet, a kétszázas tempó pedig 6,5 másodperc alatt megvan neki. A csúcssebessége egyúttal 340 km/órára nőtt.

Ilyen sebességnél az aerodinamika kulcsszerepet játszik, a Novitec szakemberei pedig bevonultak a szélcsatornába, hogy hatékony légterelő elemeket fejlesszenek ki az autóhoz. Minden elem szénszálas műanyagból készült, és nagy sebességnél növeli a leszorítóerőt. Új az első légterelő a két szélső, lecsatolható darabbal, valamint a hátsó kacsafarok spoiler és a diffúzor. Az oldalküszöbök az első légterelő folytatásaként jelennek meg és még alacsonyabbnak láttatják az autót.

A Novitec természetesen a gyári kerekeket is jobbnak látta kicserélni speciális darabokra. Az amerikai Vossen által gyártott, kovácsolt könnyűfém felnik az NF10 nevet viselik és központi csavaros dizájnnal rendelkeznek. A méretük az első tengelyen 9,5Jx21 255/30 ZR 21-es gumikkal, a hátsó tengelyen 12Jx21 325/25 ZR 21 kaucsukhengerekkel. A kezelhetőséget tovább javítják az ültetőrugók, amelyek elöl 30, hátul 25 mm-rel viszik lejjebb a tömegközéppontot. Praktikus extra az első tengelyemelő rendszer, amely gombnyomásra 4 centiméterrel feljebb emeli az autó orrát.