2023. március 06. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

V8-as motorral visszatér az AC Cobra!

Az AC Cars, Nagy-Britannia legrégebbi aktív autógyártója bemutatta az új Cobra GT Roadstert, a 60-as évek legendás modelljének modern változatát. Az AC Cobra GT Roadster egy korszerű gyártástechnológiákkal készült modern sportautó, amely hű maradt az eredeti modell szellemiségéhez.

Az új GT sportmodellnek egyetlen alkatrésze sem közös az eredeti modelljével, mégis azonnal AC Cobraként azonosítható. Orrában szerencsére nem villanymotor dolgozik, hanem egy brutális V8-as erőforrás. Az alumínium térvázas új Cobra egy tökéletes súlyelosztással és optimális futóműgeometriával rendelkező hamisítatlan sportautó, fenomális kezelhetőséggel és teljesítménnyel.

Az új AC Cobra egy modern klasszikus, jellegzetes vonalvezetéssel és néhány modern felütéssel, az eredeti autó arányainak tiszteletben tartásával. A külső megjelenésben nagy szerepe volt az Icona Design Groupnak, akik gyönyörű karbon kompozit karosszériát álmodtak meg a roadsterhez. Az alumínium térvázas struktúrát az AC Cars gyártotta le az olasz Cecomp s.p.a. segédletével. A váz rendkívül könnyű és merev, kivételes torziós szilárdsággal, amely a hajtáslánc és a felfüggesztés komponenseinek ideális elhelyezését is lehetővé tette.

Az új Cobra GT Roadster tengelytávja egyébként 2570 mm-es, 284 mm-rel hosszabb, mint az AC Cobra Mk. VI-é, teljes hossza azonban csak 110 mm-rel haladja meg az ősét (most 4225 mm). A kocsi nyomtávja is szélesebb, ami az alacsonyabb tömegközépponttal és a tökéletes súlyelosztással kombinálva drasztikusan javított a kezelhetőségen és az agilitáson.

Az utastérben a hagyománytisztelet találkozik a modern sportautó-építési megközelítéssel. Jól megférnek egymás mellett az analóg műszerek és a digitális technológiák, az összeszerelés pedig természetesen kézi munkával történik. Az ergonómián rengeteget javítottak, az új roadsterben immár mindenféle magasságú és testalkatú sofőr kényelmesen elhelyezkedhet. Az alapfelszereltségben megtalálhatók az elektromos ablakemelők, a klímaberendezés és a műholdas navigáció is.

Az AC Cobra GT Roadster, ahogy híres elődei, V8-as motorból meríti erejüket. Bár a nyolchengeres pontos specifikációját nem tudjuk, 663 lóerőt és 780 Nm nyomatékot ad le a hátsó kerekekre. Váltóműből kétféle áll rendelkezésre, egy 6-fokozatú manuális és egy 10-gangos automata. A saját tömeg nem haladja meg a másfél tonnát, így a nulla-százas gyorsulás szédületes, 3,4 másodperc. S persze a V8-as hangja is lúdbőröztető.

Az új AC Cobra GT Roadster már megrendelhető, és nem árt sietni, mert a korlátozott darabszámban elérhető kétülésest biztosan hamar elkapkodják majd, a bruttó 285 ezer fontos alapár ellenére is.