2008. július 09. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Új Peugeot 407 etanolos motorral

A módosított lökhárítókon, hűtőrácson és lecserélt lámpákon kívül csak az újfajta 18 colos felni mutatja a 407-es modellfrissítést.


A finoman áttervezett Peugeot 407 modellcsalád legfontosabb újdonsága talán az új Euro 5-ös, 2 literes 140 lóerős HDi dízelmotor, valamint a 2 literes Bioflex erőforrás, mely benzin és E85-ös bioetanol bármely arányú keverékével képes üzemelni. Dízelmotorból immár ötféle szerepel a palettán, melyek érdekessége, hogy 30 százalékos keverési arányig biodízel üzemanyaggal is hajthatók.


A módosított lökhárítókon, hűtőrácson és lecserélt lámpákon kívül csak az újfajta 18 colos felni mutatja a 407-es modellfrissítést; azt, hogy a limuzin 15, a kombi pedig 2 mm-rel hosszabb lett, ránézésre lehetetlen megállapítani. A mérnökök a középkategóriás Peugeot esetében emellett ahol tudtak, alumíniumot használtak; például a motorháztető, a felfüggesztés legtöbb eleme és más alkotórészek könnyűfémből készültek.


Az utastérben az újfajta dekorációk és kárpitok, valamint a gazdagabb krómozás jelentenek változást, de számos új felszerelés is megjelent a 407-esben. Ilyen például az első parkolóradar.

A 407-es modellpalettája igen gazdag, a kocsi összesen négyféle benzin- és ötféle dízelmotorral rendelhető, melyekhez öt- és hatfokozatú manuális, valamint hatfokozatú automataváltó kapcsolódhat. A belépő benzinmotor 1,8 literes 125 lóerős (170 Nm), melyet a 140 lovas 2 literes (200 Nm) és a 2,2 literes egység követ 163 lóerős teljesítménnyel (220 Nm). A legpotensebb benzinmotor a 3 literes hajtómű 211 lóerővel és 290 Nm-es nyomatékkal.  


A HDi dízelek mindegyike részecskeszűrővel szerelt; az 1,6 literes 110 lovas alapmotorral (240 Nm) a 407-es mindössze 5,3 litert fogyaszt és 140 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. A kínálatban kis ideig még bent marad a 2 literes 136 lóerős egység (320 Nm), melyet a modernebb, 140 lovas új Euro 5-ös erőforrás (320 Nm) fog leváltani. Ennek gyári átlagfogyasztása 5,6 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig 150 g/km. (Az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási norma az új járművek esetében 2009-ben lép hatályba, minden más jármű esetében 2010-től érvényes). Akik nagy húzóerőre vágynak, beszállhatnak a 2,2-es 170 lóerős HDi-ba (370 Nm) vagy éppen a 2,7 literes V6-os HDI-be is, mely 204 lóerőt és 440 Nm nyomatékot termel.