2008. június 23. 14:31   |   Autoblog
címkék:  

Hivatalos adatok, képek és videó a legkisebb Alfáról

A MiTo a 8C Competizione utáni első új modell az Alfa Romeónál, kifejezetten a sportos vezetők igényeit szem előtt tartva fejlesztették.


Az Alfa Romeo egyenesen a legsportosabb kisautóként harangozta be a MiTo-t, melyet júliustól kezdődően, fokozatosan vezetnek be az európai piacokra. A MiTo a 8C Competizione utáni első – annak stílusjegyeit megöröklő – új modell az Alfa Romeónál, s kifejezetten a sportos vezetők igényeit szem előtt tartva fejlesztették. Hogy az Alfa nemcsak a levegőbe beszél, azt az erős motorok, a high-tech futómű, a sperrdifferenciálmű, valamint a szegmensben igazán különleges elektronikai rendszerek bizonyítják.


A kis MiTo részleteiben erőteljesen emlékeztet a 8C Competizionéra: a háromszög-alakú motorháztető, a dupla alsó hűtőrács, a felkanyarodó oldalablakok, továbbá a hátsó LED-es lámpatestek mind a csodálatos sportkocsit idézik. A MiTo 4,06 méter hosszú, 1,44 méter magas és 1,72 méter széles, karosszériája pedig a speciális acéloknak köszönhetően kivételesen merev (101.200 daNm/rad). Ehhez képest a MiTo nem is olyan nehéz (az olaszok tanultak a 159 példájából), önsúlya 1080 és 1205 kilogramm között van. Tehát igen kedvező súly/lóerő arányt sikerült elérni.


Az Alfa MiTo kétféle futóművel lesz kapható, de bármelyiket is válassza a megrendelő, kiváló egyenesfutást, biztos útfogást, és nagyon direkt kormányzást fog kapni. Emellett állítólag a négy tárcsafék 34 méteren belül nullára fékezi a kocsit 100 km/órás sebességről. A kiskategóriában egyedülálló lesz továbbá a MiTo-ban bemutatkozó D.N.A. rendszer, mely kontrollálja a motor, a fékrendszer, a kormányzás, a felfüggesztés és a váltómű működését. Háromféle karakterisztika választható, dinamikus, normál városi, illetve rossz időjárási körülmények közötti (All weather).


Az első tengelybe épített Q2 önzáró differenciálmű mindig optimálisan osztja el a hajtónyomatékot az első tengely kerekei között, hogy jobb legyen a MiTo tapadása és könnyebben kigyorsíthasson a kanyarból. A Q2 rendszerrel a keresztirányú gyorsulás elérheti az 1 g-t is (Q2 nélkül 0,95). Ezzel azonban még nincs vége, a MiTo-ba az olaszok egy másik nyalánkságot is beszereltek, mégpedig a DST (Dynamic Steering Torque) szisztémát. A DST az elektromos kormányzást egészíti ki, speciális helyzetekben, például túlkormányzottságnál finom nyomatékráadással segít a sofőrnek.


A MiTo háromféle korszerű Euro 5-ös, alacsony károsanyag-kibocsátású erőforrással kerül piacra. Az alap az 1,4 literes, 78 lóerős benzinmotor a friss jogosítvánnyal rendelkezőknek, melyet a 120 lovas 1,6 literes JTDm dízel követ a sorban. Kijelenthető, hogy utóbbi kategóriája legjobb dízelmotorja, 320 newtonméteres nyomatékkal már 1750-es fordulatszámon. Az előző generációhoz képest ráadásul ez a motor 80%-kal kevesebb részecske-kibocsátással és 20%-kal alacsonyabb szén-dioxid kibocsátással (126 g/km) bír.  


A legpotensebb hajtómű egyelőre a 155 lóerős 1,4 literes turbómotor, mellyel a MiTo 8 másodperc alatt gyorsul fel százra és meg sem áll 215 km/óráig. A multijet dízellel a nulla-százas sprint 9,9 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség 198 km/óra. Egyébként az alapmotorral sem lassú a kis Alfa, 12,3 másodpercet gyorsul százra. Az összes erőforráshoz hatfokozatú váltómű jár. Később erősebb motorokkal bővül majd a paletta, s bemutatkoznak olyan újdonságok, mint a Multiair elektronikus szelepvezérlés, valamint a DDCT duplakuplungos automataváltó.


Az Alfa Romeo MiTo szériában 7 légzsákkal, aktív fejtámlákkal és az összes ismert biztonsági elektronikával fog piacra kerülni, az ötcsillagos Euro NCAP teszteredményt meg is előlegezhetjük neki.

Az előzetes információk alapján tehát remek autó lesz a kis Alfa, ráadásul rengetegféle külső megjelenéssel és belső hangulattal lehet majd megvásárolni. Kétféle felszereltség, két csomag, hét különböző kárpit, többféle színű és kivitelű műszerfal, ötféle könnyűfém kerék 16-tól 18 colig, tízféle külső szín, továbbá három különböző színű lámpakeret.