2008. január 04. 08:31   |   Autoblog
címkék:  

Itt a harmadik generációs Subaru Forester

A Forester jóval nagyobb és szabadidő-autósabb lett, bátrabb, kifejezőbb formavilágot kapott és jelentős modernizáláson ment keresztül.


A hivatalos sajtóanyagból minden kiderült az előreláthatólag tavasszal érkező, harmadik generációs Subaru Foresterről, melyről ezúttal szép gyári fotókat is közlünk. A Forester jóval nagyobb és szabadidő-autósabb lett, bátrabb, kifejezőbb formavilágot kapott és jelentős modernizáláson ment keresztül. Európában egy kétliteres szívó és egy turbó boxermotorral, míg Amerikában az előbbi erőforrással és az Impreza 2,5 literes motorjával kerül piacra. A Subaru kedvelt crossovere merevebb, biztonságosabb és csendesebb karosszériával, még nagyobb hasmagassággal, vadonatúj futóművel, menetstabilizáló rendszerrel és most először navigációs rendszerrel büszkélkedhet.


X, XS és XT felszereltséggel kerül piacra az új Forester, mely a tetősíneket leszámítva 11 centiméterrel magasabb és 45 mm-rel szélesebb elődjénél, tengelytávja pedig 9 centiméterrel hosszabb. Utóbbinak elsősorban a hátsó utasok örülhetnek. A hasmagasság 215 mm-re módosult, de az XT változatok 225 mm-re vannak a földtől, mely elég komoly terepezési képességet jelent. Az új, segédvázra szerelt kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés miatt mélyebb és szélesebb a csomagtartó, no és persze még jobban vezethető az autó. Sokkal modernebb, szebb és egységesebb a műszerfal is, ráadásul rakodóhelyekből sincs hiány. A fémhatású dizájn dominál, ami jól áll a kocsinak.


A Subaru alaposan átdolgozta a kétliteres szívó, valamint a turbós boxermotort is. Előbbi az új hengerfejnek, a kisebb égéstérnek és az aktív szelepvezérlésnek köszönhetően alul és fölül is nyomatékosabb lett, továbbá kevesebbet fogyaszt és jóval kisebb a károsanyag-kibocsátása. A két hátsó kipufogódobbal tovább csökkentették a zajt és a gáz ellennyomást. Hasonló módosításokon esett át a turbómotor is, amely 50%-kal kevesebb káros anyagot bocsát a légkörbe a 2005-ös szinthez képest.


A manuális, hatgangos Foresterekbe visszagurulás-gátlót építettek, a négysebességes automatákban pedig megtalálható az SI-Drive rendszer, Intelligent, Sport és Sport Sharp beállításokkal. Újabb különbség, hogy az automataváltós kivitelekben aktív nyomatékelosztásos, míg a kézi váltós modellekben központi diffis, viszkokuplungos összkerékhajtás van. Persze mindkét rendszer ugyanazt a feladatot végzi, optimálisan osztja el a hajtónyomatékot a tengelyek között. A VDC menetstabilizáló az összes modell szériatartozéka, csakúgy, mint a hat légzsák. Most először navigációs rendszer is rendelhető.