A leggyorsabb Bentley kabrió
A gyáriak egyenesen arra számítanak, hogy a Speed felel majd a GTC eladások kétharmadáért.
Az Azure T után ismét egy exkluzív modellel rukkolt elő a Bentley – a Continental GTC Speed a patinás brit márka leggyorsabb kabriója. A Speed elnevezés ez esetben is a 20-as évek legendás Bentley autóira utal vissza. A vásárlók kétféle kabrió változat közül választhatnak, a “sima” GTC 560, míg a GTC Speed 600 lóerős. Utóbbi legnagyobb aduja, hogy nyitott tetővel 312, csukott tetővel pedig 322 km/órás végsebességet képes elérni. Le a kalappal előtte!
A Bentley-nek nagyon bejöttek a Speed modellek; a 2007-es GT Speed coupe például a földkerekség legnépszerűbb granturismója lett. Tavaly követte a modellt a négyajtós Continental Flying Spur Speed, most pedig bemutatkozott a vászontetős GTC Speed, melynek szintén nagy sikert jósolnak. A gyáriak egyenesen arra számítanak, hogy a Speed felel majd a GTC eladások kétharmadáért.
Az új GTC modellek orrkiképzése eltér a többi modellétől, ha csak kis mértékben is. A hűtőrács egyenesebben áll, szélei hangsúlyosabbak, a lökhárító pedig áramvonalasabb lett, szélesebb légbeömlő nyílással. A csomagtér-tetőre erősített élspoilerrel együtt hozzájárulnak a kisebb légellenálláshoz, így a nagyobb végsebesség eléréséhez. Ezen kívül a fényszórók krómozott keretet kaptak és két új karosszériaszín is rendelkezésre áll. A külső módosítások sorát a tengelyvégekre csavarozott sokküllős, 9,5 x 20 hüvelykes felnik, a (10/15 mm-rel) leültetett futómű, továbbá az öblösebb kipufogóvégek zárják. Opcióként mindkét modellhez karbon-kerámia féktárcsák is rendelhetők, melyek a legnagyobb gyári szerelésű darabok világon, elöl 420, hátul 356 mm átmérőjűek.
A GTC modellekben 6 literes W12-es, 48 szelepes, 4 vezértengelyes, duplaturbós hajtómű dolgozik, 560, illetve 600 lóerős teljesítménnyel. Nem is a 40 lóerős többlet, hanem inkább a 15%-kal magasabb nyomaték a jelentős, amivel a GTC Speed többet nyújt. A 750 Nm pedig 1700-tól 5600-as fordulatszámig jelen van; turbólyukról nem beszélhetünk. A Bentley kabrió így 4,8 másodperc alatt ér fel 100 km/órára; nyitott tetővel 312, zárt tetővel 322 km/órás maximális sebességet képes elérni. Azért meghatározó élmény lehet tető nélkül 300 km/óra fölött száguldani az autóval.
Természetesen a GTC modellek is állandó összkerékhajtást kapnak. A középső Torsen differenciálmű, ha eltérést érzékel, a jobban tapadó kerekekhez irányítja a több nyomatékot. A fokozottabb vezetési élmény érdekében a mérnökök érzékletesebbé tették a sebességfüggő kormányzást, a dinamikus módozattal kiegészített ESP-vel pedig maximálisan kiélvezhető az autó teljesítménye.
A GTC modellek utastere 17 különböző színű bőrkárpitozással és hatféle természetes fadekorációval kérhető; újdonság az aquamarine kék berendezés. Ezen kívül háromküllős kormánykereket, rozsdamentes acél küszöböket és lyuggatott sportpedálokat találunk az autóban, opcióként gyémántmintás alu műszerfal is rendelhető. A kidolgozási- és anyagminőség páratlan, a személyre szabhatóság széleskörű. A háromrétegű vászontető egyébként 25 másodperc alatt tűnik el az utasok feje fölül, borulás esetén pedig előugró bukókeret védi a bent ülőket.