2007. szeptember 14. 16:42   |   Autoblog
címkék:  

Gyönyörű kupé Mercedes a Carlssontól

A Carlsson kupé Mercije 365 ezer eurót kóstál, de talán sohasem jön még egy ugyanilyen szembe az utcán. Az exkluzív gép 700 lóerős.


A Frankfurti Autószalon a tuningrajongóknak is bőven tartogat meglepetéseket, én például szabályszerűen lehidaltam egy-két géptől. A szépérzékemre hatott a Carlsson standján álldogáló Aigner CK65 nevű CL-kupé Mercedes, mely speciális külső fényezést és méregdrága, rúzsvörös belső kárpitozást kapott, motorja pedig szerényen 700 lóerős. Rögtön el is kapkodták az összeset a tehetős ügyfelek.


A Carlsson ezúttal a nemzetközi bőr-életstílus márkával, az Etienne Aignerrel fogott össze, hogy kifejlessze az Eau Rouge névre keresztelt luxuskupét. (Az Eau Rouge a Spa Francorchamps versenypálya egyik kanyarja után kapta a nevét.) A Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge utasterét teljes mértékben rúzsvörös Aigner bőrrel és Alcantarával borították be, ami kivételes vizuális élménnyel ajándékozza meg a bámészkodókat, no és az utasokat. Az ultra-exkluzív belső tér fenséges látványt nyújt, még annak is, aki nem kedveli ezt a színárnyalatot. A kárpitok mellett a Carlsson emberei a kormányt is lecserélték egy sportosabbra (bőr és Alcantara vagy bőr és fa kombinációban érhető el), alumínium pedálokat raktak be és megvilágított küszöblécekkel egészítették ki a luxuskupét.


A kupé Merci nemcsak gyönyörű, ízléses utasterével, hanem szép, decensen sportos külsejével is rabul ejti a szemlélődőt. Adott a vörös/fekete fényezés, a szériamodell vonalait még jobban kihangsúlyozó szénszálas aerodinamikai készlet, valamint a csodálatos könnyűfém kerékgarnitúra. A Carlsson kétrészes, 21 colos felnijei nemcsak gyönyörűek, de 50%-kal könnyebbek is, mint a gyári görgők. Ez jelentősen csökkenti a rugózatlan tömeget, ami javít a kezelhetőségen. A CK65 Eau Rouge 2/11 Ultra Light nevű kovácsolt kerekeket visel, elöl 265/30 ZR 21, hátul 295/35 ZR 21-es gumikkal. A tökéletes optikához természetesen lejjebb kellett engedni a légrugós felfüggesztést, amit a Carlsson a 30 mm-t ültető C-Tronic modullal oldott meg. A készlet ráadásul nemcsak alacsonyabbra helyezi a súlypontot, hanem alkalmazkodik az útburkolat minőségéhez is. Rossz úron automatikusan növeli a hasmagasságot.  


A motorháztető alatt a Mercedes V12-es, két turbóval izmosított erőforrása lapul, még tovább paprikázva. Speciális motorelektronikával, sportszűrővel, rozsdamentes sportkipufogó-rendszerrel, a turbónyomás növelésével és nagyobb köztes levegőhűtővel 700 lóerőt és 1100 newtonmétert sikerült kicsikarni belőle. A  Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge piszkosul gyors, 320 km/óra a vége (elektronikusan limitált), a piros lámpánál pedig állva hagyja a legtöbb sportkocsit, ugyanis 3,9 másodperc alatt gyorsul fel százra. 


A Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge többféle színkombinációban kapható, de a képeken szereplő verzióból csak tíz darabot készítenek, követési távolság szabályzóval, navigációs rendszerrel, Aigner belsővel, kétrészes 21 hüvelykes kerekekkel, szénszálas karosszéria készlettel, C-Tronic felfüggesztéssel és motortuninggal. Németországban a kocsi 365 ezer euróért szerezhető be, az exportra menő példányok ára “csak” 305 ezer euró. A Carlsson tájékoztatása szerint utóbbiakat már lekötötték orosz, amerikai és japán vevők.