Duplakuplungos váltó a Porschétól
Hamarosan a Porsche is előrukkol duplakuplungos váltójával, melyet PDK-nak (Porsche Doppel Kupplungen) keresztelt el. Bár először a Volkswagen jelentkezett az innovatív szerkezettel, a technológia egyik úttörője a Porsche volt, aki már a 80-as években alkalmazta a megoldást néhány versenyautójában. Azt nem tudni, hogy a PDK pontosan mikor jelenik meg a piacon és mely modellekhez kínálják majd, de a fokozatok közötti váltások biztosan simák és villámgyorsak lesznek vele. A DSG-hez, S- és R-Tronic-hoz hasonlóan a PDK is két kuplunggal operál, egyikhez a páratlan, míg másikhoz a páros fokozatok tartoznak, kuplungpedál nincsen. A sofőr természetesen Forma-1 stílusban, a kormányra erősített váltófülekkel kapcsolgathat.
Forrás: What Car?
Hamarosan a Porsche is előrukkol duplakuplungos váltójával, melyet PDK-nak (Porsche Doppel Kupplungen) keresztelt el. Bár először a Volkswagen jelentkezett az innovatív szerkezettel, a technológia egyik úttörője a Porsche volt, aki már a 80-as években alkalmazta a megoldást néhány versenyautójában. Azt nem tudni, hogy a PDK pontosan mikor jelenik meg a piacon és mely modellekhez kínálják majd, de a fokozatok közötti váltások biztosan simák és villámgyorsak lesznek vele. A DSG-hez, S- és R-Tronic-hoz hasonlóan a PDK is két kuplunggal operál, egyikhez a páratlan, míg másikhoz a páros fokozatok tartoznak, kuplungpedál nincsen. A sofőr természetesen Forma-1 stílusban, a kormányra erősített váltófülekkel kapcsolgathat.
Forrás: What Car?