Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Csak 10 darab készül a 900 lóerős Mercedes G-osztályból

2019. szeptember 09. 18:40   |   DG
címkék:  

A Mercedesek első számú nemesítője, a Brabus ismét egy elképesztő alkotással tette le a névjegyét. Újra megépítette minden idők legerősebb V12-es motorral hajtott terepjáróját, amelyet a Frankfurti Autószalonon is meg lehet majd csodálni. A Brabus G V12 900 One of Ten, ahogy a neve is sugallja, 900 lóerős és csak 10 darab készül belőle.

A Brabus először 15 évvel ezelőtt plántált tuningolt V12-es biturbó motort a Mercedes G-osztályba, s most ismét így tett, csak ezúttal a legfrissebb W 463A volt az alany. A recept nem változott: lökettérfogat-növelés és átfogó, szoftveres illetve hardveres tuning.

A 6 literes V12-es erőforrás a Mercedes S 600 L-től érkezett, amelyben a blokk 530 lóerőt ad le. A Brabus boszorkánykonyhájában azonban alaposan megizmosodott. Első körben speciális, hosszabb löketű főtengelyt és nagyobb furatú hengereket, kovácsolt dugattyúkat és kiegyensúlyozott hajtókarokat szereltek bele, amitől a lökettérfogat 6-ról 6,3 literre nőtt. Ezek után kicserélték a gyári turbófeltöltőket; a nagyobb sűrítő egységgel és módosított kipufogócsonkkal ellátott darabok magasabb töltőnyomás előállítására képesek. A leömlőket 80 mm átmérőjűre cserélték és fémkatalizátorokkal szerelt, aktív szelepes rozsdamentes acél kipufogórendszert szereltek fel. A nagyteljesítményű alkatrészek működését új vezérlőelektronika szabályozza.

A 6,3 literes aggregát bődületes 900 lóerőt (5500 ford./percnél) és 1500 Nm nyomatékot (4200 ford./percnél) présel ki magából, amely egy kilencsebességes automataváltón keresztül jut a négy kerékre. Az erőátvitel kímélésének érdekében a nyomatékot 1200 Nm-re korlátozza az elektronika. A 2660 kilogramm tömegű szuper-terepjáró 3,8 másodperc alatt ugrik százra és 280 km/órás végsebességet ér el, szintén elektronikusan behatárolva.

Kedvező hatással van a kezelhetőségre és a stabilitásra a widebody karosszériacsomag, s az ebből eredő szélesebb nyomtáv. A megnövelt kerékjárati ívek 10 centiméterrel toldják meg a G-osztály szélességét, így teret adnak az akár 24 colos kerekeknek is. A képeken szereplő egyik példány alatt az új, tízküllős, kovácsolt Brabus Monoblock Platinum Edition Z felnik forognak, 24 colos méretben, 295/30 és 355/25 méretű úthengerekkel. A másik kocsira pedig 23 colos, Y-küllős kovácsolt szettet csavaroztak fel, 295/35 és 335/30 méretű abroncsokkal.

A külső módosítások között szerepelnek a már említett kerékjárat-szélesítések, az ezekhez idomuló sárvédők és küszöbök, valamint a lökhárítók és a hátsó tetőszárny. Az első lökhárító teljes egészében nyitott, szabadon átáramlik rajta a friss levegő a motorhoz, a hűtőkhöz és a fékekhez. A karbon motorháztetőn szintén szellőzőket találunk, amelyek elősegítik a hatalmas blokk hőcseréjét. A hasmagasság és a csillapítás széles tartományban állítható.

A mesterek lenyűgöző belső teret is alkottak a G-osztályhoz. Minden tapintható felületet porcelánfehér és nyeregbarna bőrrel és Alcantarával borítottak, a műszerfalat, a mennyezetet, a lábteret és a csomagteret is beleértve. Az üléseken, a lábtérben és a középkonzolokon kagylómintás steppelés látható, az ülések narancssárga csíkozást is kaptak. A beszállást megkönnyítendő, módosították a hátsó ajtókat, így azok csaknem 90 fokban tárhatók ki.

A tíz példányra limitált Brabus G V12 900 One of Ten nem lesz sűrű látvány az utakon, ára bruttó 605 055 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!