/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Csak 10 darab készül a 900 lóerős Mercedes G-osztályból

2019. szeptember 09. 18:40   |   DG
címkék:  

A Mercedesek első számú nemesítője, a Brabus ismét egy elképesztő alkotással tette le a névjegyét. Újra megépítette minden idők legerősebb V12-es motorral hajtott terepjáróját, amelyet a Frankfurti Autószalonon is meg lehet majd csodálni. A Brabus G V12 900 One of Ten, ahogy a neve is sugallja, 900 lóerős és csak 10 darab készül belőle.

A Brabus először 15 évvel ezelőtt plántált tuningolt V12-es biturbó motort a Mercedes G-osztályba, s most ismét így tett, csak ezúttal a legfrissebb W 463A volt az alany. A recept nem változott: lökettérfogat-növelés és átfogó, szoftveres illetve hardveres tuning.

A 6 literes V12-es erőforrás a Mercedes S 600 L-től érkezett, amelyben a blokk 530 lóerőt ad le. A Brabus boszorkánykonyhájában azonban alaposan megizmosodott. Első körben speciális, hosszabb löketű főtengelyt és nagyobb furatú hengereket, kovácsolt dugattyúkat és kiegyensúlyozott hajtókarokat szereltek bele, amitől a lökettérfogat 6-ról 6,3 literre nőtt. Ezek után kicserélték a gyári turbófeltöltőket; a nagyobb sűrítő egységgel és módosított kipufogócsonkkal ellátott darabok magasabb töltőnyomás előállítására képesek. A leömlőket 80 mm átmérőjűre cserélték és fémkatalizátorokkal szerelt, aktív szelepes rozsdamentes acél kipufogórendszert szereltek fel. A nagyteljesítményű alkatrészek működését új vezérlőelektronika szabályozza.

A 6,3 literes aggregát bődületes 900 lóerőt (5500 ford./percnél) és 1500 Nm nyomatékot (4200 ford./percnél) présel ki magából, amely egy kilencsebességes automataváltón keresztül jut a négy kerékre. Az erőátvitel kímélésének érdekében a nyomatékot 1200 Nm-re korlátozza az elektronika. A 2660 kilogramm tömegű szuper-terepjáró 3,8 másodperc alatt ugrik százra és 280 km/órás végsebességet ér el, szintén elektronikusan behatárolva.

Kedvező hatással van a kezelhetőségre és a stabilitásra a widebody karosszériacsomag, s az ebből eredő szélesebb nyomtáv. A megnövelt kerékjárati ívek 10 centiméterrel toldják meg a G-osztály szélességét, így teret adnak az akár 24 colos kerekeknek is. A képeken szereplő egyik példány alatt az új, tízküllős, kovácsolt Brabus Monoblock Platinum Edition Z felnik forognak, 24 colos méretben, 295/30 és 355/25 méretű úthengerekkel. A másik kocsira pedig 23 colos, Y-küllős kovácsolt szettet csavaroztak fel, 295/35 és 335/30 méretű abroncsokkal.

A külső módosítások között szerepelnek a már említett kerékjárat-szélesítések, az ezekhez idomuló sárvédők és küszöbök, valamint a lökhárítók és a hátsó tetőszárny. Az első lökhárító teljes egészében nyitott, szabadon átáramlik rajta a friss levegő a motorhoz, a hűtőkhöz és a fékekhez. A karbon motorháztetőn szintén szellőzőket találunk, amelyek elősegítik a hatalmas blokk hőcseréjét. A hasmagasság és a csillapítás széles tartományban állítható.

A mesterek lenyűgöző belső teret is alkottak a G-osztályhoz. Minden tapintható felületet porcelánfehér és nyeregbarna bőrrel és Alcantarával borítottak, a műszerfalat, a mennyezetet, a lábteret és a csomagteret is beleértve. Az üléseken, a lábtérben és a középkonzolokon kagylómintás steppelés látható, az ülések narancssárga csíkozást is kaptak. A beszállást megkönnyítendő, módosították a hátsó ajtókat, így azok csaknem 90 fokban tárhatók ki.

A tíz példányra limitált Brabus G V12 900 One of Ten nem lesz sűrű látvány az utakon, ára bruttó 605 055 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/